İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01851307 Ahlak Gelişim 3 Güz 5 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Ahlak kavramı. Ahlak eğitiminin felsefi, toplumsal ve psikolojik temelleri. Ahlak eğitimi ilke ve yöntemleri.
Dersin Amacı
Ahlak gelişiminin psikolojik temellerine dayalı olarak, ahlak eğitim yöntemlerini açıklayabilme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 3
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 5
P8 Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. 1
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 1,6
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.2 1,6
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. P.1.4 1,6
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 1,6
Ö5 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 6
Ö6 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. P.3.2 6
Ö7 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. P.3.3 6
Ö8 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. P.3.4 1,6
Ö9 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. P.3.5 6
Ö10 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. P.3.6 6
Ö11 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. P.8.1 1,6
Ö12 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. P.9.1 6
Ö13 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. P.9.2 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Temel Kavramlar: Ahlak-Karakter-Huy
2 Kişilik, Benlik, Karakter Gelişimi ve Ahlak Eğitimi
3 Ahlak Gelişimi Kuramları
4 Psikanalitik Görüşe Göre Ahlak Gelişimi ve Eğitimi
5 Öğrenme Kuramları ve Ahlak Eğitimi
6 Davranışçı ve Sosyal Öğrenme Görüşlerine Göre Ahlak Gelişimi ve Eğitimi
7 Arasınav
8 Zihinsel Gelişim Kuramına Göre Ahlak Gelişimi ve Eğitimi
9 Kohlberg'e Göre Ahlak Gelişimi ve Eğitimi
10 Ahlak Eğitiminin Toplumsal Temelleri
11 Ödev Sunumu
12 Ödev sunumu
13 Ödev Sunumu
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Öymen M.R., Ahlak Eğitimi, İstanbul, 1975. Peker H., Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun, 1991. Aydın M.Z., Ailede Çocuğun Ahlak Eğitimi, DEM Yayını, İstanbul, 2005.
Trawick- Swith, J. (2013)Early Childhood Development (Çev. Editörü: Berrin Akman)Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık-
Pınar San Bayhan & Ismihan Artan (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 10 (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 20 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 18 18
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 18 18
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P8 P9
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 - - -
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 - - -
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. 5 - - -
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 5 - - -
Ö5 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. - 5 - -
Ö6 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. - 5 - -
Ö7 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. - 5 - -
Ö8 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. - 5 - -
Ö9 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. - 5 - -
Ö10 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. - 5 - -
Ö11 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. - - 5 -
Ö12 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. - - - 5
Ö13 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. - - - 5