Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01851307 | Ahlak Gelişim | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ahlak kavramı. Ahlak eğitiminin felsefi, toplumsal ve psikolojik temelleri. Ahlak eğitimi ilke ve yöntemleri.
Dersin Amacı
Ahlak gelişiminin psikolojik temellerine dayalı olarak, ahlak eğitim yöntemlerini açıklayabilme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 5 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 1 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 1,6 |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 1,6 |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | P.1.4 | 1,6 |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1,6 |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 6 |
Ö6 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | P.3.2 | 6 |
Ö7 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | P.3.3 | 6 |
Ö8 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1,6 |
Ö9 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 6 |
Ö10 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | P.3.6 | 6 |
Ö11 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 1,6 |
Ö12 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 6 |
Ö13 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | P.9.2 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Temel Kavramlar: Ahlak-Karakter-Huy |
2 | Kişilik, Benlik, Karakter Gelişimi ve Ahlak Eğitimi |
3 | Ahlak Gelişimi Kuramları |
4 | Psikanalitik Görüşe Göre Ahlak Gelişimi ve Eğitimi |
5 | Öğrenme Kuramları ve Ahlak Eğitimi |
6 | Davranışçı ve Sosyal Öğrenme Görüşlerine Göre Ahlak Gelişimi ve Eğitimi |
7 | Arasınav |
8 | Zihinsel Gelişim Kuramına Göre Ahlak Gelişimi ve Eğitimi |
9 | Kohlberg'e Göre Ahlak Gelişimi ve Eğitimi |
10 | Ahlak Eğitiminin Toplumsal Temelleri |
11 | Ödev Sunumu |
12 | Ödev sunumu |
13 | Ödev Sunumu |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Öymen M.R., Ahlak Eğitimi, İstanbul, 1975. Peker H., Din ve Ahlak Eğitiminin Psikolojik ve Metodik Esasları, Samsun, 1991. Aydın M.Z., Ailede Çocuğun Ahlak Eğitimi, DEM Yayını, İstanbul, 2005. |
Trawick- Swith, J. (2013)Early Childhood Development (Çev. Editörü: Berrin Akman)Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık- | |
Pınar San Bayhan & Ismihan Artan (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Morpa Kültür Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 10 (%) |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 20 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 18 | 18 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P8 | P9 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 5 | - | - | - |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | 5 | - | - | - |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - | - | - |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | - | 5 | - | - |
Ö6 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | - | 5 | - | - |
Ö7 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | - | 5 | - | - |
Ö8 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | 5 | - | - |
Ö9 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | - | 5 | - | - |
Ö10 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | - | 5 | - | - |
Ö11 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | - | - | 5 | - |
Ö12 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | - | - | 5 |
Ö13 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | - | - | - | 5 |