İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01851305 Sanat Terapisi 3 Güz 5 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma, bireysel ve grup çalışmaları
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sanat eğitmenleri olarak terapik anlamda müdahale etmeden ve kişiyi yönlendirmeden rahatlamasını sağlayabilirler.
Dersin Amacı
Bu ders, sanat terapi alanındaki temel öğelere, teorik destek konular ile tarihi köklerini ve alana giriş niteliğindeki tanımlama ve kavramları öğrencilere tanıtır. Bu ders sanat terapistinin ne yapacağını, nerede çalışacağını, davranışların sanat eserine nasıl yansıtılacağı ve psikolojik değişimleri, çeşitli psikolojik yaklaşım kavramlarıyla açıklamaya çalışır. Öğrenciler sanat terapi müdahalelerini ilk elden deneyim kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 2
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 1
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 2
P7 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. 2
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.2 1
Ö2 Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. P.1.6 6
Ö3 Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. P.2.5 6
Ö4 Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder P.2.6 6
Ö5 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 6
Ö6 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. P.3.2 6
Ö7 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yapar. P.7.1 6
Ö8 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak etkinlik, program veya projeler tasarlar. P.7.6 6
Ö9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. P.9.1 1
Ö10 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. P.9.2 1
Ö11 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. P.9.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sanat Terapi Nedir?
2 Sanat Terapinin Tarihi
3 Sanat Terapinin Tarihi
4 Sanat Terapi Nasıl İşler?
5 Terapi olarak Yaratıcılık ve Sanat
6 Ara Sınav
7 Terapi olarak Yaratıcılık ve Sanat
8 Sanat Terapistlerinin Hizmetleri
9 Sanat Terapiyi Gruplara Uygulama
10 Sanat Terapide Teorik Yaklaşımlar
11 Sanat Terapide Teorik Yaklaşımlar
12 Sanat Değerlendirmeleri
13 Sanat Terapi Teknikleri
14 Sanat Terapi Teknikleri
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Rubin, J.A. (1999). Art Therapy: An Introduction. New York: Brunner/Mazel. Malchiodi, C.A. (1998). The Art Therapy Sourcebook. Los Angeles: Lowell House.
Olcay Güner Nur Dinçer Genç (2019) Sanat Terapisi Yakın Terapi Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 10 (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 5 5
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P7 P9
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 - - - -
Ö2 Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. 5 - - - -
Ö3 Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. - 5 - - -
Ö4 Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder - 5 - - -
Ö5 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. - - 5 - -
Ö6 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. - - 5 - -
Ö7 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yapar. - - - 5 -
Ö8 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak etkinlik, program veya projeler tasarlar. - - - 5 -
Ö9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. - - - - 5
Ö10 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. - - - - 5
Ö11 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. - - - - 5