Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01851302 | Toplum Ve Sağlık | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Vaka incelemeleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında sağlık ve hastalık ile ilgili kavramlar, sağlığı etkileyen toplumsal faktörler, toplum sağlığı ile sosyolojik yapı, antropoloji/kültür ve psikoloji ilişkisi, Türkiye'de ve Dünya'da halk/toplum sağlığı hizmetleri ve yönetimi, sağlık hokuryazarlığı, toplum/halk sağlığının tanımı ve önemi, toplum sağlığını koruma ve geliştirilme süreci, toplum sağlığı hizmetlerinde çocuk ve aile, toplum sağlığı açısından sağlık eğitimi (aile planlanması vb.), toplum sağlığında hizmet veren çocuk gelişimci ve diğer profesyonellerin rolü ve sorumlulukları, toplum sağlığında hizmetlerinde iletişim, iş sağlığı ve güvenliği ile çevre sağlığı ve epidemiyolojik araştırmalar konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Sağlık ve hastalık ile ilgili kavramlar, sağlığı etkileyen toplumsal faktörler, toplum sağlığı ile sosyolojik yapı, antropoloji/kültür ve psikoloji ilişkisi, Türkiye'de ve Dünya'da halk/toplum sağlığı hizmetleri ve yönetimi, sağlık okuryazarlığı, toplum/halk sağlığının tanımı ve önemi, toplum sağlığını koruma ve geliştirilme süreci, toplum sağlığı hizmetlerinde çocuk ve aile, toplum sağlığı açısından sağlık eğitimi (aile planlanması vb.), toplum sağlığında hizmet veren çocuk gelişimci ve diğer profesyonellerin rolü ve sorumlulukları, toplum sağlığında hizmetlerinde iletişim, iş sağlığı ve güvenliği ile çevre sağlığı ve epidemiyolojik araştırmalar konularına yönelik yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | 2 |
P10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. | P.6.1 | 1 |
Ö2 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmaları ile ilişkilendirir. | P.6.2 | 1 |
Ö3 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini mesleki çalışmaları ile bağlantılandırır. | P.6.4 | 1 |
Ö4 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. | P.10.1 | 1 |
Ö5 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. | P.10.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sağlık ve hastalık ile ilgili kavramlar |
2 | Sağlığı etkileyen faktörler |
3 | Toplum/halk sağlığı ile sosyolojik yapı, antropoloji/kültür ve psikoloji ilişkisi |
4 | Türkiye'de ve Dünya'da sağlık hizmetleri ve yönetimi |
5 | Sağlık okur yazarlığı |
6 | Toplum/halk sağlığınının tanımı ve önemi |
7 | Toplum sağlığını koruma ve geliştirilme süreci |
8 | VİZE |
9 | Toplum sağlığı hizmetlerinde çocuk ve aile |
10 | Toplum sağlığı açısından sağlık eğitimi (aile planlamasl vb.) |
11 | Toplum sağlığına hizmet veren profesyoneller ve sorumlulukları |
12 | Toplum sağlığı hizmetlerinde iletişim |
13 | İş sağlığı ve güvenliği ile çevre sağlığı |
14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Özbay , C. , Terzioğlu, A . ve Yasin, Y . (2011). Neoliberalizm ve mahremiyet: Tü¨rkiye'de beden, sağlık ve cinsellik. Istanbul: Metis Yayınevi . |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 1 | 10 (%) |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P10 |
---|---|---|---|
Ö1 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. | 4 | - |
Ö2 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmaları ile ilişkilendirir. | 4 | - |
Ö3 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini mesleki çalışmaları ile bağlantılandırır. | 4 | - |
Ö4 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. | - | 4 |
Ö5 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. | - | 4 |