Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01851301 | Çocuk Edebiyatı | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, bireysel ve grup çalışmaları |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Filiz ERBAY | B-233 | [email protected] | 7426 | Çarşamba 10:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar, çocuk edebiyatının önemi ve çocuk gelişimine katkıları, çocuk eserlerinde sahip olması gereken özellikler, türleri, yaşlara göre kitap seçimi, Türkiye ve Dünyadan örnekler, etkileşimli kitap okuma konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; dünyada ve Türkiyede çocuk edebiyatının gelişimi, çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 2 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 3 |
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 3 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 1,6 |
Ö2 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 6 |
Ö3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1,6 |
Ö4 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 6 |
Ö5 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 1,6 |
Ö6 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | P.8.2 | 6 |
Ö7 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | P.8.3 | 6 |
Ö8 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | P.8.5 | 6 |
Ö9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 6 |
Ö10 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | P.9.2 | 6 |
Ö11 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | P.9.3 | 6 |
Ö12 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | P.9.5 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Çocuk edebiyatının tanımı, önemi ve özellikleri |
2 | Çocuk edebiyatının tarihçesi |
3 | Çocuk edebiyatı türleri |
4 | Çocuk kitaplarının iç yapı özellikleri |
5 | Çocuk kitaplarının dış yapı özellikleri |
6 | Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkıları |
8 | Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkıları |
9 | Gelişim dönemlerine uygun kitap seçimi |
10 | Çocuk kitaplarını inceleme ve farklı hikaye anlatma tekniklerini uygulama |
11 | Çocuk kitaplarını inceleme ve farklı hikaye anlatma tekniklerini uygulama |
12 | Çocuk kitaplarını inceleme ve farklı hikaye anlatma tekniklerini uygulama |
13 | Çocuk kitaplarını inceleme ve farklı hikaye anlatma tekniklerini uygulama |
14 | Çocuk kitaplarını inceleme ve farklı hikaye anlatma tekniklerini uygulama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Alp, D. ve Kardaş, C.(2016).Çocuk edebiyatı ve medya. Ankara:Eğiten. |
Çocuk Edebiyatı (2020). (Editör Şehnaz Ceylan). Eğiten Kitap | |
Yalçın A., Aytaş, G.(2003) Çocuk Edebiyatı, Akçağ yay. Ankara | |
Gürel,Z., Temizyürek,F., Şahbaz, N.K. (2007) Çocuk Edebiyatı, Öncü Kitabevi, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P8 | P9 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | - | 5 | - | - |
Ö3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | 4 | - | - |
Ö4 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | - | 5 | - | - |
Ö5 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | - | - | 4 | - |
Ö6 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | - | - | 3 | - |
Ö7 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | - | - | 3 | - |
Ö8 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | - | - | 5 | - |
Ö9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | - | - | 5 |
Ö10 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | - | - | - | 5 |
Ö11 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | - | - | - | 5 |
Ö12 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | - | - | - | 4 |