Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01850302 | Gelişimsel Tanılama Ve Değerlendirme | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Örnek olay İncelemesi |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK | B-127 | [email protected] | 7686 | Pazartesi 15:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 4 |
| P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 4 |
| P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1 |
| Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | P.1.6 | 1 |
| Ö3 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | P.2.1 | 7 |
| Ö4 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. | P.2.2 | 7 |
| Ö5 | Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. | P.2.5 | 7 |
| Ö6 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Türkiye'de ve Dünyada Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Süreci |
| 2 | Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Süreç Basamakları |
| 3 | Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Süreç Basamakları |
| 4 | Türkiye'den Tanı ve Değerlendirme Süreci Örnekleri |
| 5 | Dünyadan Tanı ve Değerlendirme Süreci Örnekleri |
| 6 | Çocuk Gelişiminde Tanı ve Değerlendirmenin Yeri |
| 7 | Çocuk Gelişiminde Tanı ve Değerlendirmenin Önemi ve Amaçları |
| 8 | VİZE |
| 9 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme |
| 10 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme |
| 11 | Değerlendirmede Biçimsel Olan ve Olmayan Yöntemler |
| 12 | Türkiye'de ve dünyada yaygın olarak kullanılan standart gelişimsel değerlendirme araçları |
| 13 | Gelişim raporu hazırlar |
| 14 | Gelişim raporu hazırlar |
| 15 | Gelişim raporu hazırlar |
| 16 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Allen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning. |
| Boz, M. (2018). Erken çocuklukta gözlem ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
| Kesicioğlu, O.S., Hacıibrahimoğlu, B.Y. (2018). Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Ankara: Eğiten Kitap. | |
| Çağlayan Dinçer (2016). GELİŞİMSEL TANI VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ.ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 68 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,27 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 4 | - | - |
| Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | 4 | - | - |
| Ö3 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | - | 4 | - |
| Ö4 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. | - | 4 | - |
| Ö5 | Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. | - | 4 | - |
| Ö6 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | - | - | 5 |
