İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01850302 Gelişimsel Tanılama Ve Değerlendirme 3 Güz 5 3+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Örnek olay İncelemesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK B-127 [email protected] 7686 Pazartesi
15:00
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 4
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 4
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 1
Ö2 Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. P.1.6 1
Ö3 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. P.2.1 7
Ö4 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. P.2.2 7
Ö5 Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. P.2.5 7
Ö6 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Türkiye'de ve Dünyada Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Süreci
2 Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Süreç Basamakları
3 Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Süreç Basamakları
4 Türkiye'den Tanı ve Değerlendirme Süreci Örnekleri
5 Dünyadan Tanı ve Değerlendirme Süreci Örnekleri
6 Çocuk Gelişiminde Tanı ve Değerlendirmenin Yeri
7 Çocuk Gelişiminde Tanı ve Değerlendirmenin Önemi ve Amaçları
8 VİZE
9 Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme
10 Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme
11 Değerlendirmede Biçimsel Olan ve Olmayan Yöntemler
12 Türkiye'de ve dünyada yaygın olarak kullanılan standart gelişimsel değerlendirme araçları
13 Gelişim raporu hazırlar
14 Gelişim raporu hazırlar
15 Gelişim raporu hazırlar
16 FİNAL
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Allen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning.
Boz, M. (2018). Erken çocuklukta gözlem ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Kesicioğlu, O.S., Hacıibrahimoğlu, B.Y. (2018). Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Ankara: Eğiten Kitap.
Çağlayan Dinçer (2016). GELİŞİMSEL TANI VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ.ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 4 4
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 4 4
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 68
Toplam Yük / 30 2,27
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 4 - -
Ö2 Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. 4 - -
Ö3 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. - 4 -
Ö4 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. - 4 -
Ö5 Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. - 4 -
Ö6 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. - - 5