Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01850301 | Sağlık Kuruluşlarında Alan Çalışmaları | 3 | Güz | 5 | 2+6+0 | 15 | 15 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Uygulama, vaka inceleme, rapor hazırlama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Filiz ERBAY | B-125 | [email protected] | 7426 |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında sağlık kurumlarında alan çalışmalarında dikkate alınması gereken ilkeler, sağlık kurumlarında gözlem ve uygulama konuları yer almaktadır.
Dersin Amacı
Sağlık kurumlarında alan çalışmalarında dikkate alınması gereken ilkeler, sağlık kurumlarında gözlem ve uygulama ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 4 |
| P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
| P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | P.4.3 | 6 |
| Ö2 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | P.4.4 | 6 |
| Ö3 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | P.4.5 | 6 |
| Ö4 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | P.7.2 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sağlık kurumlarıyla ilgili kavramlar. Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri |
| 2 | Sağlık kurumlarında çocuk gelişimcinin rol ve sorumlulukları |
| 3 | Sağlık kurumlarında çocuk gelişimcinin rol ve sorumlulukları |
| 4 | Gözlem raporu hazırlama ve vaka inceleme |
| 5 | Gözlem raporu hazırlama ve vaka inceleme |
| 6 | Gözlem raporu hazırlama ve vaka inceleme |
| 7 | Gözlem raporu hazırlama ve vaka inceleme |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Sağlık kurumlarında uygulama, gözlem raporu hazırlama, vaka inceleme |
| 10 | Sağlık kurumlarında uygulama, gözlem raporu hazırlama, vaka inceleme |
| 11 | Sağlık kurumlarında uygulama, gözlem raporu hazırlama, vaka inceleme |
| 12 | Sağlık kurumlarında uygulama, gözlem raporu hazırlama, vaka inceleme |
| 13 | Sağlık kurumlarında uygulama, gözlem raporu hazırlama, vaka inceleme |
| 14 | Sağlık kurumlarında uygulama, gözlem raporu hazırlama, vaka inceleme |
| 15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bayhan, P. (2018). Sağlık Kurumları ve Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayınları |
| Temel, Z. F. ve N. Aral (editör), (2018). Gelişim Destek Programları: Tanımlar ve Programlar. Hedefcs Yayıncılık, Ankara | |
| Temel, Z. F. ve N. Aral (editör), (2018). Gelişim Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Hedefcs Yayıncılık, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 18 | 252 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 6 | 84 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 6 | 84 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 450 | ||
| Toplam Yük / 30 | 15 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 15 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P7 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | 5 | - |
| Ö2 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | 4 | - |
| Ö3 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | 5 | - |
| Ö4 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | - | 4 |
