İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01850301 Sağlık Kuruluşlarında Alan Çalışmaları 3 Güz 5 2+6+0 15 15
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice YALÇIN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice YALÇIN - [email protected]
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında sağlık kurumlarında alan çalışmalarında dikkate alınması gereken ilkeler, sağlık kurumlarında gözlem ve uygulama konuları yer almaktadır.
Dersin Amacı
Sağlık kurumlarında alan çalışmalarında dikkate alınması gereken ilkeler, sağlık kurumlarında gözlem ve uygulama ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 3
P4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 4
P7 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 6
Ö2 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. P.4.3 6
Ö3 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir P.4.4 6
Ö4 Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. P.4.5 6
Ö5 İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. P.7.2 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sağlık kurumlarıyla ilgili kavramlar. Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri
2 Sağlık kurumlarında çocuk gelişimcinin rol ve sorumlulukları
3 Sağlık kurumlarında çocuk gelişimcinin rol ve sorumlulukları
4 Sağlık kurumlarında çocuk gelişimcilerle ilgili yapılan araştırmalar, Türkiye'de sağlık kurumlarında çocuk gelişimcilerin çalışma şartları.
5 Sağlık kurumlarında çocuk gelişimcilerle ilgili yapılan araştırmalar, Türkiye'de sağlık kurumlarında çocuk gelişimcilerin çalışma şartları.
6 Sağlık kurumlarında çalışan çocuk gelişimi uzmanları ile röportaj/seminer
7 Sağlık kurumlarında çalışan çocuk gelişimi uzmanları ile röportaj/seminer
8 Ara sınav
9 Sağlık kurumlarında staj
10 Sağlık kurumlarında staj
11 Sağlık kurumlarında staj
12 Sağlık kurumlarında staj
13 Sağlık kurumlarında staj
14 Sağlık kurumlarında staj
15 Final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bayhan, P. (2018). Sağlık Kurumları ve Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayınları
Temel, Z. F. ve N. Aral (editör), (2018). Gelişim Destek Programları: Tanımlar ve Programlar. Hedefcs Yayıncılık, Ankara
Temel, Z. F. ve N. Aral (editör), (2018). Gelişim Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Hedefcs Yayıncılık, Ankara
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 12 24 288
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 1 12
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 12 12 144
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 6 6
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 450
Toplam Yük / 30 15
Dersin AKTS Kredisi: 15
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P7
Ö1 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 4 - -
Ö2 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. - 5 -
Ö3 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir - 4 -
Ö4 Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. - 5 -
Ö5 İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. - - 4