Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01850301 | Sağlık Kuruluşlarında Alan Çalışmaları | 3 | Güz | 5 | 2+6+0 | 15 | 15 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Uygulama |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice YALÇIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Hatice YALÇIN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında sağlık kurumlarında alan çalışmalarında dikkate alınması gereken ilkeler, sağlık kurumlarında gözlem ve uygulama konuları yer almaktadır.
Dersin Amacı
Sağlık kurumlarında alan çalışmalarında dikkate alınması gereken ilkeler, sağlık kurumlarında gözlem ve uygulama ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 6 |
Ö2 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | P.4.3 | 6 |
Ö3 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | P.4.4 | 6 |
Ö4 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | P.4.5 | 6 |
Ö5 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | P.7.2 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sağlık kurumlarıyla ilgili kavramlar. Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri |
2 | Sağlık kurumlarında çocuk gelişimcinin rol ve sorumlulukları |
3 | Sağlık kurumlarında çocuk gelişimcinin rol ve sorumlulukları |
4 | Sağlık kurumlarında çocuk gelişimcilerle ilgili yapılan araştırmalar, Türkiye'de sağlık kurumlarında çocuk gelişimcilerin çalışma şartları. |
5 | Sağlık kurumlarında çocuk gelişimcilerle ilgili yapılan araştırmalar, Türkiye'de sağlık kurumlarında çocuk gelişimcilerin çalışma şartları. |
6 | Sağlık kurumlarında çalışan çocuk gelişimi uzmanları ile röportaj/seminer |
7 | Sağlık kurumlarında çalışan çocuk gelişimi uzmanları ile röportaj/seminer |
8 | Ara sınav |
9 | Sağlık kurumlarında staj |
10 | Sağlık kurumlarında staj |
11 | Sağlık kurumlarında staj |
12 | Sağlık kurumlarında staj |
13 | Sağlık kurumlarında staj |
14 | Sağlık kurumlarında staj |
15 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bayhan, P. (2018). Sağlık Kurumları ve Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayınları |
Temel, Z. F. ve N. Aral (editör), (2018). Gelişim Destek Programları: Tanımlar ve Programlar. Hedefcs Yayıncılık, Ankara | |
Temel, Z. F. ve N. Aral (editör), (2018). Gelişim Destek Programları: Gelişim Alanlarına Göre Uygulama Örnekleri. Hedefcs Yayıncılık, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 24 | 288 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 12 | 144 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 450 | ||
Toplam Yük / 30 | 15 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 15 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 4 | - | - |
Ö2 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | - | 5 | - |
Ö3 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | - | 4 | - |
Ö4 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | - | 5 | - |
Ö5 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | - | - | 4 |