Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01841232 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Vaka incelemeleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Erken çocukluk dönemi fiziksel, motor gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar, Erken çocukluk döneminde fiziksel ve motor gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler, Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişim kuramları,Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler, Erken çocukluk dönemi dil gelişim kuramları, Erken çocukluk dönemi dil gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler , Erken çocukluk dönemi kişilik gelişimi kuramları , Erken çocukluk dönemi kişilik gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler, Erken çocukluk dönemi sosyal-duygusal gelişim kuramları, Erken çocukluk dönemi sosyal-duygusal gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler, Erken çocukluk dönemi ahlak gelişim kuramları, Erken çocukluk dönemi ahlak gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler, Erken çocukluk dönemi cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar,Erken çocukluk dönemi cinsel gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler
Dersin Amacı
Erken çocukluk dönemine ilişkin kavramlar, gelişimi etkileyen faktörler, bu dönem çocuklarının fiziksel, motor bilişsel, dil, sosyal- duygusal, ahlak ve cinsel gelişim özellikleri, gelişim özelliklerinin değerlendirilmesi, bu dönemde yaşanan sorunların değerlendirilmesi, bu dönem çocuklarının gelişimlerinin desteklenmesi ve ailelere yönelik verilecek danışmanlık hizmetleri konusunda yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 4 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | P.1.4 | 1 |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1 |
Ö5 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | P.2.1 | 1 |
Ö6 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | P.2.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Gelişim ve Gelişimle İlgili Temel Kavramlar, Temel İlkeler, Gelişimi Etkileyen Faktörler ve Gelişim Dönemleri |
2 | Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişim |
3 | Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişimin Desteklenmesi |
4 | Erken Çocukluk Döneminde Motor Gelişim |
5 | Erken Çocukluk Döneminde Motor Gelişimin Desteklenmesi |
6 | Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim |
7 | Ara Sınav |
8 | Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişimin Desteklenmesi |
9 | Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi |
10 | Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişiminin Desteklenmesi |
11 | Erken Çocukluk Döneminde Sosyal- Duygusal Gelişim |
12 | Erken Çocukluk Döneminde Sosyal- Duygusal Gelişimin Desteklenmesi |
13 | Erken Çocukluk Döneminde Cinsel Gelişim ve Desteklenmesi |
14 | Erken Çocukluk Döneminde Ahlak Gelişimi ve Desteklenmesi |
15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Trawick-Smith, J., (2013). Erken çocukluk döneminde gelişim (Çok kültürlü bir bakış açısı). 5. Basım. (Çev. Ed.: B. Akman), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
San Bayhan, P. & Artan, İ. (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Morpa Kültür Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 5 | - |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | 5 | - |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - |
Ö5 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | - | 5 |
Ö6 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | - | 5 |