İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01841232 Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Vaka incelemeleri
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Erken çocukluk dönemi fiziksel, motor gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar, Erken çocukluk döneminde fiziksel ve motor gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler, Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişim kuramları,Erken çocukluk dönemi bilişsel gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler, Erken çocukluk dönemi dil gelişim kuramları, Erken çocukluk dönemi dil gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler , Erken çocukluk dönemi kişilik gelişimi kuramları , Erken çocukluk dönemi kişilik gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler, Erken çocukluk dönemi sosyal-duygusal gelişim kuramları, Erken çocukluk dönemi sosyal-duygusal gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler, Erken çocukluk dönemi ahlak gelişim kuramları, Erken çocukluk dönemi ahlak gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler, Erken çocukluk dönemi cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar,Erken çocukluk dönemi cinsel gelişim alanını etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörler
Dersin Amacı
Erken çocukluk dönemine ilişkin kavramlar, gelişimi etkileyen faktörler, bu dönem çocuklarının fiziksel, motor bilişsel, dil, sosyal- duygusal, ahlak ve cinsel gelişim özellikleri, gelişim özelliklerinin değerlendirilmesi, bu dönemde yaşanan sorunların değerlendirilmesi, bu dönem çocuklarının gelişimlerinin desteklenmesi ve ailelere yönelik verilecek danışmanlık hizmetleri konusunda yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 4
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 1
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.2 1
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. P.1.4 1
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 1
Ö5 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. P.2.1 1
Ö6 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. P.2.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Gelişim ve Gelişimle İlgili Temel Kavramlar, Temel İlkeler, Gelişimi Etkileyen Faktörler ve Gelişim Dönemleri
2 Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişim
3 Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişimin Desteklenmesi
4 Erken Çocukluk Döneminde Motor Gelişim
5 Erken Çocukluk Döneminde Motor Gelişimin Desteklenmesi
6 Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim
7 Ara Sınav
8 Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişimin Desteklenmesi
9 Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi
10 Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişiminin Desteklenmesi
11 Erken Çocukluk Döneminde Sosyal- Duygusal Gelişim
12 Erken Çocukluk Döneminde Sosyal- Duygusal Gelişimin Desteklenmesi
13 Erken Çocukluk Döneminde Cinsel Gelişim ve Desteklenmesi
14 Erken Çocukluk Döneminde Ahlak Gelişimi ve Desteklenmesi
15 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Trawick-Smith, J., (2013). Erken çocukluk döneminde gelişim (Çok kültürlü bir bakış açısı). 5. Basım. (Çev. Ed.: B. Akman), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
San Bayhan, P. & Artan, İ. (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Morpa Kültür Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 8 96
Ara Sınav 1 13 13
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 13 13
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 -
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 -
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. 5 -
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 5 -
Ö5 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. - 5
Ö6 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. - 5