Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01841229 | Çocuk Ve Sosyal Medya | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Filiz ERBAY | B-125 | [email protected] | 7426 | Çarşamba 10:00 |
Dersin İçeriği
Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuğun bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişiminde medyanın rolünü anlamak, medya ile çocukluk obezitesi arasındaki ilişkiyi bilmek, medya şiddetinin farkında olmak, çocuk hakları, çocuk, aile ve medya arasındaki ilişkiyi tanımaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 1 |
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 2 |
P5 | Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 1 |
P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 1 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 3 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 1 |
P10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 6 |
Ö2 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 6 |
Ö3 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 1,6 |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 6 |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 5,6 |
Ö6 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | P.3.6 | 5,6 |
Ö7 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | P.4.2 | 1,5,6 |
Ö8 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | P.4.3 | 5,6 |
Ö9 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | P.4.5 | 1,5,6 |
Ö10 | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. | P.5.3 | 5 |
Ö11 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | P.7.2 | 1,5,6 |
Ö12 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 1,6 |
Ö13 | Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. | P.8.4 | 1,6 |
Ö14 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | P.8.5 | 1,6 |
Ö15 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 1,6 |
Ö16 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. | P.10.1 | 1,6 |
Ö17 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. | P.10.2 | 1,6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi |
2 | Dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) |
3 | Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları |
4 | Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları |
5 | Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi |
6 | Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi |
7 | Medya ve şiddet |
8 | Ara Sınav |
9 | Medya ve çocuk hakları |
10 | Medya ve çocuk hakları |
11 | Medya ve çocukluk obezitesi |
12 | Dijital medyaya erişim ve kullanımda ailenin rolü |
13 | Dijital medya kullanımında okulun rolü |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Alankuş, S. 2007. Çocuk Odaklı Habercilik. IPS İletişim Vakfı Yaynları, İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 4 | 20 (%) |
Sunum | 1 | 10 (%) |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 8 | 32 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 | P7 | P8 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö8 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö9 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö10 | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö11 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Ö12 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö13 | Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö14 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Ö15 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö16 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Ö17 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | 4 |