İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01841227 Çocuk Ve Kültür 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma, Bireysel ve Grup çalışmaları
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Filiz ERBAY B-125 [email protected] 7426 Çarşamba
10:00
Dersin İçeriği
Farklı kültürlerde ve Türkiye'de çocuk olgusu, değişen dünyada çocuk, farklı toplumlarda ve Türk toplumunda çocuk anlayışı ve çocuğa bakış, çocuk ve çocukluğun algılanışındaki gelişmeler, çocuk oyunları, dil kullanımları ve oyun.
Dersin Amacı
Dersin amacı, çocuğun Türk toplumu ve diğer toplumlardaki algılanış biçimi hakkında bilgi vermenin yanı sıra çocuğun kültürel yapısında rol oynayan aile, çevre, akran etkileşimi ve çocuk oyunları ile ilgili temel bilgiler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 4
P4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 2
P5 Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 2
P7 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. 1
P8 Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. 3
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 2
P10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 5,6
Ö2 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. P.3.2 5,6
Ö3 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. P.3.3 5,6
Ö4 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. P.3.5 5,6
Ö5 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. P.3.6 6
Ö6 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir P.4.4 5
Ö7 Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. P.4.5 1,5,6
Ö8 Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. P.5.2 5
Ö9 Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. P.5.3 5
Ö10 İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. P.7.2 1,5,6
Ö11 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. P.8.1 1,5,6
Ö12 Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. P.8.4 1,5,6
Ö13 Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. P.8.5 1,5,6
Ö14 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. P.9.1 1,6
Ö15 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. P.9.2 5,6
Ö16 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. P.10.1 1,6
Ö17 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. P.10.2 1,6
Ö18 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. P.10.3 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çocukluğun tarihi
2 Çocuk kültürü
3 Çocuk ve oyun kültürü
4 Oyuna ilişkin tutumlar -Oyun araçları
5 Oyun türleri -Oyun yerleri
6 Çocukluk anıları
7 Çocuklarla ilgili toplumsal değerler
8 VİZE
9 Türk toplumunda gelenekler/yaşam tarzı
10 Türk toplumunda ve farklı kültürlerde eğitim öğretim yaşamı
11 Türk toplumunda ve farklı kültürlerde eğlence kültürü
12 Türk toplumunda ve farklı kültürlerde gündelik yaşam
13 Türk toplumunda ve farklı kültürlerde çocuk yetiştirme
14 FİNAL
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kağıtçıbaşı, Ç. (2000). Kültürel Psikoloji, Evrim Yayıncılık, İstanbul.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 4 20 (%)
Sunum 1 10 (%)
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 8 96
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 4 2 8
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P5 P7 P8 P9 P10
Ö1 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. 5 - - - - - -
Ö2 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. 5 - - - - - -
Ö3 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. 4 - - - - - -
Ö4 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. 5 - - - - - -
Ö5 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. 5 - - - - - -
Ö6 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir - 5 - - - - -
Ö7 Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. - 5 - - - - -
Ö8 Mesleki çalışma süresi içerisinde toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranışları ifade eder. - - 5 - - - -
Ö9 Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek davranışlar sergiler. - - 5 - - - -
Ö10 İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. - - - 5 - - -
Ö11 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. - - - - 5 - -
Ö12 Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. - - - - 5 - -
Ö13 Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. - - - - 5 - -
Ö14 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. - - - - - 4 -
Ö15 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. - - - - - 5 -
Ö16 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. - - - - - - 4
Ö17 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. - - - - - - 5
Ö18 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. - - - - - - 4