İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01841225 İnovasyon 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, Proje
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR - [email protected]
Dersin İçeriği
Değişim, tasarım, icat, inovasyon gibi temel kavramalar. İnovasyonun türleri; ürün, süreç, pazarlama ve örgütsel inovasyonlar. İnovasyonun bireyler, şirketler ve ülkeler için değeri. İnovasyon ve kalkınma ilişkisi. İnovasyon modelleri. İnovasyon yönetiminde sistem yaklaşımı; ulusal, bölgesel ve sektörel inovasyon sistemleri. Fikri mülkiyet hakları. İnovasyonun finansmanı; inovasyonun parasal desteği için yerel ve uluslararası kaynaklar
Dersin Amacı
Küresel rekabetin gerekliliklerine ve ihtiyaçlarına cevap vermeye yönelik olarak, inovasyon yönetimi ve yaratıcı düşünme gibi alanlarda uzmanlık ve uygulama bilgisine sahip, teknolojinin hem teknik hem de sosyal ve idari boyutlarını bilimsel, bütünsel ve sistematik bir bakış açısıyla yorumlayabilen mezunlar yetiştirmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 4
P4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 3
P10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 6
Ö2 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. P.3.2 6
Ö3 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. P.3.3 6
Ö4 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. P.3.5 6
Ö5 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. P.3.6 6
Ö6 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. P.4.2 6
Ö7 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. P.4.3 6
Ö8 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir P.4.4 6
Ö9 Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. P.4.5 6
Ö10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. P.10.1 1,6
Ö11 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. P.10.2 1,6
Ö12 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. P.10.3 1,6
Ö13 Sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları temel alarak uygulamalar yapar. P.10.4 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İnovasyon: Giriş ve Sorunlar
2 İnovasyon Yönetimi: Giriş
3 İnovasyon Çevresi: İşletme Çevresi, Devletin Rol, Teknolojinin Etkileri
4 İnovasyon Süreci
5 İnovasyon: Temel Kuramlar
6 İnovasyon:Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri- Birey
7 Takım ve Liderlik
8 VİZE
9 İşletmelerde inovasyon yönetimi
10 Entellektüel sermayenin yönetimi
11 Örgütsel Bilginin (knowledge) yönetimi
12 Araştırma ve Geliştirmenin yönetimi
13 Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu
14 FİNAL
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar PearsonMilson, M a Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 60 (%)
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 8 96
Ara Sınav 1 11 11
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 15 15
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P10
Ö1 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. 5 - -
Ö2 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. 5 - -
Ö3 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. 5 - -
Ö4 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. 5 - -
Ö5 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. 5 - -
Ö6 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. - 5 -
Ö7 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. - 5 -
Ö8 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir - 5 -
Ö9 Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. - 5 -
Ö10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. - - 4
Ö11 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. - - 4
Ö12 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. - - 4
Ö13 Sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları temel alarak uygulamalar yapar. - - 4