Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01841225 | İnovasyon | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, bireysel ve grup çalışmaları, Proje |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Değişim, tasarım, icat, inovasyon gibi temel kavramalar. İnovasyonun türleri; ürün, süreç, pazarlama ve örgütsel inovasyonlar. İnovasyonun bireyler, şirketler ve ülkeler için değeri. İnovasyon ve kalkınma ilişkisi. İnovasyon modelleri. İnovasyon yönetiminde sistem yaklaşımı; ulusal, bölgesel ve sektörel inovasyon sistemleri. Fikri mülkiyet hakları. İnovasyonun finansmanı; inovasyonun parasal desteği için yerel ve uluslararası kaynaklar
Dersin Amacı
Küresel rekabetin gerekliliklerine ve ihtiyaçlarına cevap vermeye yönelik olarak, inovasyon yönetimi ve yaratıcı düşünme gibi alanlarda uzmanlık ve uygulama bilgisine sahip, teknolojinin hem teknik hem de sosyal ve idari boyutlarını bilimsel, bütünsel ve sistematik bir bakış açısıyla yorumlayabilen mezunlar yetiştirmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 4 |
P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 3 |
P10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 6 |
Ö2 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | P.3.2 | 6 |
Ö3 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | P.3.3 | 6 |
Ö4 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 6 |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | P.3.6 | 6 |
Ö6 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | P.4.2 | 6 |
Ö7 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | P.4.3 | 6 |
Ö8 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | P.4.4 | 6 |
Ö9 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | P.4.5 | 6 |
Ö10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. | P.10.1 | 1,6 |
Ö11 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. | P.10.2 | 1,6 |
Ö12 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. | P.10.3 | 1,6 |
Ö13 | Sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları temel alarak uygulamalar yapar. | P.10.4 | 1,6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İnovasyon: Giriş ve Sorunlar |
2 | İnovasyon Yönetimi: Giriş |
3 | İnovasyon Çevresi: İşletme Çevresi, Devletin Rol, Teknolojinin Etkileri |
4 | İnovasyon Süreci |
5 | İnovasyon: Temel Kuramlar |
6 | İnovasyon:Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri- Birey |
7 | Takım ve Liderlik |
8 | VİZE |
9 | İşletmelerde inovasyon yönetimi |
10 | Entellektüel sermayenin yönetimi |
11 | Örgütsel Bilginin (knowledge) yönetimi |
12 | Araştırma ve Geliştirmenin yönetimi |
13 | Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu |
14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | PearsonMilson, M a Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 60 (%) |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P10 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | 5 | - | - |
Ö2 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. | 5 | - | - |
Ö3 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | 5 | - | - |
Ö4 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | 5 | - | - |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | 5 | - | - |
Ö6 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | - | 5 | - |
Ö7 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | - | 5 | - |
Ö8 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | - | 5 | - |
Ö9 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | - | 5 | - |
Ö10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. | - | - | 4 |
Ö11 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. | - | - | 4 |
Ö12 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. | - | - | 4 |
Ö13 | Sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları temel alarak uygulamalar yapar. | - | - | 4 |