İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01841219 Çocuklarda Atravmatik Bakım 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma, vaka incelemeleri
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Çocuğun yapılacak olan işlemlere yaşına uygun açıklamalarla hazırlanması, terapötik oyun aktivitelerinin kullanılması, ameliyat planlanan çocuğun ameliyat öncesi hastaneyi ziyaret etmesinin sağlanması, Kullanılacak malzemenin tanıtılması, ekibin tanıştırılması, çocuğu desteklemek ve rahatlatmak için ebeveynlerin çocukla birlikte olmasına izin verilmesi
Dersin Amacı
Sağlık bakım hizmeti alan çocukların ve ailelerinin yaşadığı fiziksel(uykusuzluk, ağrı, hareketsizlik vs) ve psikolojik(anksiyete, korku, hayal kırıklığı ve suçluluk vs) sıkıntıları en aza indirmeyi hedefleyen bir bakım felsefesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 3
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 1
P6 Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. 2
P10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 1
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.2 1
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. P.1.4 1
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 1
Ö5 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. P.3.4 1
Ö6 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmaları ile ilişkilendirir. P.6.2 1
Ö7 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini mesleki çalışmaları ile bağlantılandırır. P.6.4 1
Ö8 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda var olan standartları eleştirir. P.6.5 1
Ö9 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarını sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yapılandırır. P.10.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çocuklarda bakım ve koruma
2 Çocuklarda bakım ve koruma
3 Çocuklarda bakım ve koruma
4 Çocuklarda atravmatik bakım uygulamaları
5 Çocuklarda atravmatik bakım uygulamaları
6 Çocuklarda atravmatik bakım uygulamaları
7 Arasınav
8 Çocuk bakımında istismar
9 İhmal ve istismarın çocuklara etkileri
10 İhmal ve istismarın çocuklara etkileri
11 İhmal ve istismarın çocuklara etkileri
12 İhmal ve istismarın çocuklara etkileri
13 Çocuk bakım ve eğitiminde çocuk gelişimcilerin sorumlulukları
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kavaklı A (1992). Çocukluk Yaşlarında Büyüme ve Gelişme. Hilal Matbaacılık, İstanbul.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 10 (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 9 9
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P6 P10
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 - - -
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 - - -
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. 4 - - -
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 4 - - -
Ö5 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. - 5 - -
Ö6 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmaları ile ilişkilendirir. - - 4 -
Ö7 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini mesleki çalışmaları ile bağlantılandırır. - - 4 -
Ö8 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda var olan standartları eleştirir. - - 4 -
Ö9 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarını sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda yapılandırır. - - - 3