İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01841218 Oyun Terapisi 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım,soru-cevap,Tartışma, bireysel ve grup çalışmaları
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Oyun terapisinin temel ilkeleri, yaşam sürecindeki yeri, işlevi ve çocuk ve ergenlerde değerlendirilmesi ile ilgili bilgiler.
Dersin Amacı
Oyun terapisiyle ilgili kuram, tekniklerin ve uygulamada karşılaşılacak sorunların tartışılması, uygulama ve gözlemlerin yapılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 4
P8 Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. 2
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 1
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.2 1
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. P.1.4 1
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 1
Ö5 Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. P.1.6 1
Ö6 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. P.2.1 1
Ö7 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. P.2.2 1
Ö8 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. P.2.4 1
Ö9 Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. P.2.5 1
Ö10 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. P.3.4 1
Ö11 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. P.8.1 1
Ö12 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. P.8.3 1
Ö13 Niteliksel ve niceliksel verileri sınıflandırır. P.8.6 1
Ö14 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. P.9.1 1
Ö15 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. P.9.4 1
Ö16 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. P.9.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Oyun Terapisinin Kuramsal Temelleri Oyunun yaşam sürecindeki yeri ve işlevi. Çocukluk ve ergenlikte ruhsal gelişimsel süreç ve bu süreçte oyunun kullanımı
2 Oyunun değerlendirme ve tedavi amaçlı kullanımına genel giriş. Oyun odası, araç ve gereçler
3 Temel Ögeler: Çocuk, ana baba ve terapist. Oyun Terapi tarihçesi.
4 Farklı Oyun Terapi Yaklaşımları
5 Kısa oyun yaklaşımları ve teknikler. Davranışçı oyun terapileri
6 Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon
7 vize
8 Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon
9 Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon
10 Ana babanın oyunla sağaltımdaki yeri ve işlevi. Filial Terapi
11 Filial Terapi ve Uygulamalar/ Süpervizyon
12 Filial Terapi ve Uygulamalar/ Süpervizyon
13 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Axline, V.M. (1990) Dibs in Search of Self: Personality Development in Play Therapy (New Edition), London:Penguin Books
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 12 10 (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) 1 10 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 8 96
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P8 P9
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 - - - -
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 - - - -
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. 5 - - - -
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 5 - - - -
Ö5 Çocuk ve gençlerin tüm alanlardaki gelişimsel süreçlerini farklı yöntem ve tekniklerle değerlendirir. 5 - - - -
Ö6 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. - 2 - - -
Ö7 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. - 4 - - -
Ö8 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. - 2 - - -
Ö9 Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. - 5 - - -
Ö10 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. - - 5 - -
Ö11 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. - - - 4 -
Ö12 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. - - - 2 -
Ö13 Niteliksel ve niceliksel verileri sınıflandırır. - - - 4 -
Ö14 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. - - - - 5
Ö15 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. - - - - 4
Ö16 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. - - - - 4