Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01841217 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | anlatım, soru cevap, beyin fırtınası, rol oynama, doğaçlama |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Okul dışı öğrenme ortamları dersinin içeriği; informal öğrenme ortamlarını, alan gezilerinin ve müzelerin eğitimindeki önemini ve nasıl kullanılması gerektiği ile ilgili bilgileri içermektedir. Bu ders kapsamında Okul dışı, Hayvanat bahçesi, Kütüphane, Bilim Müze ve Bilim Merkezleri gibi okul dışı öğrenme imkanı sağlayan ortamlar gibi farklı eğitim ortamları ele alınacaktır
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere okul dışı öğrenme ortamlarının eğitim /öğretimde nasıl kullanılacağının kavratılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 2 |
P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 3 |
P6 | Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | 3 |
P7 | Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. | 1 |
P10 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | P.1.4 | 1 |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1 |
Ö5 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. | P.1.7 | 1 |
Ö6 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | P.2.4 | 1 |
Ö7 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | P.2.6 | 1 |
Ö8 | Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. | P.4.1 | 1 |
Ö9 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | P.4.2 | 1 |
Ö10 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | P.4.3 | 1 |
Ö11 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | P.4.4 | 1 |
Ö12 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | P.4.5 | 1 |
Ö13 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. | P.6.1 | 1 |
Ö14 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmaları ile ilişkilendirir. | P.6.2 | 1 |
Ö15 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini mesleki çalışmaları ile bağlantılandırır. | P.6.4 | 1 |
Ö16 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda var olan standartları eleştirir. | P.6.5 | 1 |
Ö17 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda bebek, çocuk, ergen ve aileler için uygun öneriler geliştirir. | P.6.6 | 1 |
Ö18 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | P.7.2 | 1 |
Ö19 | İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. | P.7.3 | 1 |
Ö20 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. | P.10.1 | 1 |
Ö21 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. | P.10.2 | 1 |
Ö22 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. | P.10.3 | 1 |
Ö23 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. | P.10.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Okul dışı öğrenme ortamlarına gereksinim duyulma nedenleri |
2 | Okul dışı öğrenme ortamlarının kapsamı |
3 | Doğal alanlar |
4 | Müzeler |
5 | Galeriler |
6 | Bilim merkezleri |
7 | Botanik bahçeleri |
8 | vize |
9 | Diğer öğrenme ortamları |
10 | Okul dışı öğrenme ortamlarının bilişsel ve dil gelişimine etkisi |
11 | Okul dışı öğrenme ortamlarının sosyal-duygusal gelişime etkisi |
12 | Okul dışı öğrenme ortamlarının motor gelişime etkisi |
13 | Okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik etkinlik planlama |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Güney, A. (Ed.) (2017). Her yönüyle bilim merkezi: Bilim merkezlerine dair kavramsal bir okuma. İstanbul: Çizgi Kitabevi. |
Okul Dışı Öğrenme Ortamları (ed. Ahmet İlhan Şen). 2023. Pegem Akademi Yayınları | |
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI - İlkokul Uygulamaları (ed Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt). 2022. Nobel Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 10 (%) |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 1 | 10 (%) |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 11 | 11 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 11 | 33 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P6 | P7 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö5 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. | - | 4 | - | - | - | - |
Ö6 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | - | 4 | - | - | - | - |
Ö7 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | - | 4 | - | - | - | - |
Ö8 | Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. | - | - | 3 | - | - | - |
Ö9 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | - | - | 2 | - | - | - |
Ö10 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | - | - | 4 | - | - | - |
Ö11 | Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir | - | - | 4 | - | - | - |
Ö12 | Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. | - | - | 3 | - | - | - |
Ö13 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. | - | - | - | 3 | - | - |
Ö14 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmaları ile ilişkilendirir. | - | - | - | 3 | - | - |
Ö15 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini mesleki çalışmaları ile bağlantılandırır. | - | - | - | 4 | - | - |
Ö16 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda var olan standartları eleştirir. | - | - | - | 5 | - | - |
Ö17 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda bebek, çocuk, ergen ve aileler için uygun öneriler geliştirir. | - | - | - | 5 | - | - |
Ö18 | İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. | - | - | - | - | 4 | - |
Ö19 | İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. | - | - | - | - | 4 | - |
Ö20 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. | - | - | - | - | - | 4 |
Ö21 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. | - | - | - | - | - | 4 |
Ö22 | Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. | - | - | - | - | - | 4 |
Ö23 | Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. | - | - | - | - | - | 4 |