İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01841217 Okul Dışı Öğrenme Ortamları 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler anlatım, soru cevap, beyin fırtınası, rol oynama, doğaçlama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Okul dışı öğrenme ortamları dersinin içeriği; informal öğrenme ortamlarını, alan gezilerinin ve müzelerin eğitimindeki önemini ve nasıl kullanılması gerektiği ile ilgili bilgileri içermektedir. Bu ders kapsamında Okul dışı, Hayvanat bahçesi, Kütüphane, Bilim Müze ve Bilim Merkezleri gibi okul dışı öğrenme imkanı sağlayan ortamlar gibi farklı eğitim ortamları ele alınacaktır
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere okul dışı öğrenme ortamlarının eğitim /öğretimde nasıl kullanılacağının kavratılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 3
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 2
P4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 3
P6 Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. 3
P7 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. 1
P10 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımlarla alandaki mesleki çalışmalarına entegre ederek evrensel ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 1
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.2 1
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. P.1.4 1
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 1
Ö5 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. P.1.7 1
Ö6 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. P.2.4 1
Ö7 Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder P.2.6 1
Ö8 Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. P.4.1 1
Ö9 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. P.4.2 1
Ö10 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. P.4.3 1
Ö11 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir P.4.4 1
Ö12 Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. P.4.5 1
Ö13 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. P.6.1 1
Ö14 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmaları ile ilişkilendirir. P.6.2 1
Ö15 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini mesleki çalışmaları ile bağlantılandırır. P.6.4 1
Ö16 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda var olan standartları eleştirir. P.6.5 1
Ö17 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda bebek, çocuk, ergen ve aileler için uygun öneriler geliştirir. P.6.6 1
Ö18 İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. P.7.2 1
Ö19 İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. P.7.3 1
Ö20 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. P.10.1 1
Ö21 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. P.10.2 1
Ö22 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. P.10.3 1
Ö23 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Okul dışı öğrenme ortamlarına gereksinim duyulma nedenleri
2 Okul dışı öğrenme ortamlarının kapsamı
3 Doğal alanlar
4 Müzeler
5 Galeriler
6 Bilim merkezleri
7 Botanik bahçeleri
8 vize
9 Diğer öğrenme ortamları
10 Okul dışı öğrenme ortamlarının bilişsel ve dil gelişimine etkisi
11 Okul dışı öğrenme ortamlarının sosyal-duygusal gelişime etkisi
12 Okul dışı öğrenme ortamlarının motor gelişime etkisi
13 Okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik etkinlik planlama
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Güney, A. (Ed.) (2017). Her yönüyle bilim merkezi: Bilim merkezlerine dair kavramsal bir okuma. İstanbul: Çizgi Kitabevi.
Okul Dışı Öğrenme Ortamları (ed. Ahmet İlhan Şen). 2023. Pegem Akademi Yayınları
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI - İlkokul Uygulamaları (ed Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt). 2022. Nobel Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 10 (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) 1 10 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 1 11 11
Ödev 0 0 0
Uygulama 3 11 33
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4 P6 P7 P10
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 - - - - -
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 - - - - -
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. 5 - - - - -
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 5 - - - - -
Ö5 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. - 4 - - - -
Ö6 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. - 4 - - - -
Ö7 Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder - 4 - - - -
Ö8 Sosyal sorumluluk bilinciyle proje geliştirmenin önemini belirtir. - - 3 - - -
Ö9 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. - - 2 - - -
Ö10 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. - - 4 - - -
Ö11 Proje, araştırma ve etkinliklerdeki sorumluluklarını yerine getirir - - 4 - - -
Ö12 Farklı proje, araştırma ve etkinlik süreç ve sonuçları arasında bağlantı kurar. - - 3 - - -
Ö13 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini açıklar. - - - 3 - -
Ö14 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini bebek, çocuk, ergen ve aileleri de kapsayan çalışmaları ile ilişkilendirir. - - - 3 - -
Ö15 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgilerini mesleki çalışmaları ile bağlantılandırır. - - - 4 - -
Ö16 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda var olan standartları eleştirir. - - - 5 - -
Ö17 Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda bebek, çocuk, ergen ve aileler için uygun öneriler geliştirir. - - - 5 - -
Ö18 İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. - - - - 4 -
Ö19 İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. - - - - 4 -
Ö20 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini ve yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları açıklar. - - - - - 4
Ö21 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları tartışır. - - - - - 4
Ö22 Sürdürülebilir kalkınma hedeflerini yenilikçi, teknoloji destekli ve işbirlikçi yaklaşımları mesleki çalışmalarına entegre eder. - - - - - 4
Ö23 Mesleki gelişim sürecini ve uygulamalarında sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin temsiline ilişkin sonuçlar çıkarır. - - - - - 4