Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01841216 | Erken Çocukluk Döneminde Fen Ve Matematik | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım,soru-cevap,Tartışma, bireysel ve grup çalışmaları |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr.Arş.Gör. Ayber ACAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bilim nedir ve çocuklar bilimi nasıl öğrenirler?, Bilimsel süreç becerileri, okul öncesi eğitimde bilim programları ve bilim öğretim yöntemleri, bilim ve doğa köşesi ile bilim eğitimi materyalleri, bilim eğitiminde eğitimcilerin, ailenin ve toplumun rolü, bilim eğitiminde değerlendirme, bilim etkinliği planlama, materyal hazırlama ve tartışma, doğa eğitimi, doğada yapılan bilim etkinlikleri, sürdürülebilir gelişme için eğitimi ve alan gezileri. Matematiğin tanımı, içeriği. günlük yaşamdaki matematik, matematiğin ilke ve standartları, çocuklarda düşünce gelişimi ve matematiksel düşüncenin gelişimi, sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü), sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm, veri toplama, problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme), matematik dili, dünyada erken çocukluk döneminde çocuklar için kullanılan matematik programları, matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; öğretmen adaylarının erken çocukluk eğitiminde bilim ve bilimin doğasının önemini kavramalarını, bilim ve doğa ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, çocukların bilimi nasıl öğrendiğini anlamalarını; bilim etkinlikleri planlayabilecekleri sınıf dışı ortamları tanıtmalarını ve sürdürülebilirlik için eğitimin önemini kavramalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 7 |
Ö2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1 |
Ö3 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 3,7 |
Ö4 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 1 |
Ö5 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | P.9.2 | 3,7 |
Ö6 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | P.9.3 | 7 |
Ö7 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | P.9.4 | 1 |
Ö8 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | P.9.5 | 3,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önemi |
2 | Fenle ilgili kavramların oluşumu |
3 | Okul öncesi dönemde bilim anlayışı ve düşünce becerilerinin geliştirilmesi |
4 | Bilimsel Süreç Becerileri |
5 | Sorgulama Tabanlı Bilim Öğretimi |
6 | Erken Çocukluk Döneminde Fen Kavramları ve Öğretimi |
7 | Fen Etkinlikleri Planlama ve Uygulama |
8 | vize |
9 | Erken Çocukluk Matematik Eğitiminin Önemi |
10 | Erken Çocukluk Döneminde Matematiksel Kavramların Gelişimi |
11 | Matematik Öğrenme Süreçleri |
12 | Eşleştirme, Gruplama, Karşılaştırma, Sıralama ve Örüntü |
13 | Sayma, Sayılar ve İşlemler |
14 | final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akman, B. (2019). Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara. |
Akman B (Editör) (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık | |
Tuncer Y (2010) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları | |
Kandır A, Orçan M (2010) Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları | |
Özdaş A (Editör) (2004) Okul Öncesinde Fen ve Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | 2 | 20 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 8 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P9 |
---|---|---|---|
Ö1 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | 4 | - |
Ö2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | 4 | - |
Ö3 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | 4 | - |
Ö4 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | 4 |
Ö5 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | - | 4 |
Ö6 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | - | 5 |
Ö7 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | - | 5 |
Ö8 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | - | 4 |