Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01831214 | Çocuk Ve Müzik | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, sunum, Bireysel ve grup ile uygulama |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Filiz ERBAY | B-125 | [email protected] | 7426 | Çarşamba 10:00 |
Dersin İçeriği
Müzik dağarcığı, şarkı derleme, ritim çalışmaları, müzik eğitimi ve müzikle ilgili etkinlik hazırlama,uygulama ile ilgili konular ele alınır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuklara müzik etkinliklerini uygulayabilmelerini, Müzik etkinliklerini çocuğun fiziksel ve bilişsel gelişim özelliklerini düşünerek hazırlayabilmeleri, Farklı öğretim hedef kazanım ve becerilerini müzik etkinliği içinde sunabilme becerilerini kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 4 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 3 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | P.1.4 | 1 |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1 |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 6 |
Ö6 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | P.3.3 | 6 |
Ö7 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1 |
Ö8 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 6 |
Ö9 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | P.3.6 | 6 |
Ö10 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 1,6 |
Ö11 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | P.8.2 | 6 |
Ö12 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | P.8.5 | 6 |
Ö13 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 1,6 |
Ö14 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | P.9.2 | 6 |
Ö15 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | P.9.3 | 6 |
Ö16 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | P.9.4 | 1 |
Ö17 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | P.9.5 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Müziğin tanımı, önemi |
2 | Müzik ve gelişim |
3 | Müzik eğitiminde ortam düzenleme |
4 | Nefes açma çalışmaları |
5 | Şarkı öğretimi çalışmaları |
6 | Ses dinleme ayırt etme çalışmaları |
7 | Ses üretme çalışmaları |
8 | Ara Sınav |
9 | Ritim çalışmaları |
10 | Nota değerleri, tartım(ritim) kalıpları, ses aralıkları ölçü, tempo, nüans kavramları, ses değiştirici işaretler. |
11 | Yaratıcı hareket ve dans çalışmaları |
12 | Orff- schulwerk yaklaşımı ile müzik ve hareket eğitimi |
13 | Müzik etkinlikleri planlama ve hazırlama |
14 | Okul öncesi çocuklara müzik etkinlikleri planlama ve uygulama |
15 | Okul öncesi çocuklara müzik etkinlikleri planlama ve uygulama |
16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Artan, İ. (2018). Çocuk ve Müzik, Ankara: Hedef CS Yayınları |
Ömeroğlu, E., Ersoy, E., Şahin, F.T., Kandır, A., Turla, A. (2004). Müziğin Okul Öncesinde Eğitimde Kullanımı, Ankara: Kök Yayıncılık,2.Basım | |
Uşaklıgil, I., Özdemir, M., Özdemir, S., Öztürk, A., Acay, S., Tercanlı, C. (2006). Müzikli Çocuk Oyunları. İstanbul: Morpa yayıncılık | |
Gönen, M. S. (2020). Erken Çocuklukta Ritim Dans ve Orff Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi. | |
MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 13 | 26 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P8 | P9 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 5 | - | - | - |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. | 5 | - | - | - |
Ö4 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 5 | - | - | - |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | - | 5 | - | - |
Ö6 | Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. | - | 5 | - | - |
Ö7 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | 5 | - | - |
Ö8 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | - | 5 | - | - |
Ö9 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | - | 5 | - | - |
Ö10 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | - | - | 5 | - |
Ö11 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | - | - | 5 | - |
Ö12 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | - | - | 5 | - |
Ö13 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | - | - | 5 |
Ö14 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | - | - | - | 5 |
Ö15 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | - | - | - | 5 |
Ö16 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | - | - | - | 5 |
Ö17 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | - | - | - | 5 |