İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01831214 Çocuk Ve Müzik 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, sunum, Bireysel ve grup ile uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Filiz ERBAY B-125 [email protected] 7426 Çarşamba
10:00
Dersin İçeriği
Müzik dağarcığı, şarkı derleme, ritim çalışmaları, müzik eğitimi ve müzikle ilgili etkinlik hazırlama,uygulama ile ilgili konular ele alınır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuklara müzik etkinliklerini uygulayabilmelerini, Müzik etkinliklerini çocuğun fiziksel ve bilişsel gelişim özelliklerini düşünerek hazırlayabilmeleri, Farklı öğretim hedef kazanım ve becerilerini müzik etkinliği içinde sunabilme becerilerini kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 3
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 4
P8 Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. 3
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 1
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.2 1
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. P.1.4 1
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 1
Ö5 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 6
Ö6 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. P.3.3 6
Ö7 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. P.3.4 1
Ö8 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. P.3.5 6
Ö9 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. P.3.6 6
Ö10 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. P.8.1 1,6
Ö11 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. P.8.2 6
Ö12 Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. P.8.5 6
Ö13 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. P.9.1 1,6
Ö14 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. P.9.2 6
Ö15 Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. P.9.3 6
Ö16 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. P.9.4 1
Ö17 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. P.9.5 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Müziğin tanımı, önemi
2 Müzik ve gelişim
3 Müzik eğitiminde ortam düzenleme
4 Nefes açma çalışmaları
5 Şarkı öğretimi çalışmaları
6 Ses dinleme ayırt etme çalışmaları
7 Ses üretme çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Ritim çalışmaları
10 Nota değerleri, tartım(ritim) kalıpları, ses aralıkları ölçü, tempo, nüans kavramları, ses değiştirici işaretler.
11 Yaratıcı hareket ve dans çalışmaları
12 Orff- schulwerk yaklaşımı ile müzik ve hareket eğitimi
13 Müzik etkinlikleri planlama ve hazırlama
14 Okul öncesi çocuklara müzik etkinlikleri planlama ve uygulama
15 Okul öncesi çocuklara müzik etkinlikleri planlama ve uygulama
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Artan, İ. (2018). Çocuk ve Müzik, Ankara: Hedef CS Yayınları
Ömeroğlu, E., Ersoy, E., Şahin, F.T., Kandır, A., Turla, A. (2004). Müziğin Okul Öncesinde Eğitimde Kullanımı, Ankara: Kök Yayıncılık,2.Basım
Uşaklıgil, I., Özdemir, M., Özdemir, S., Öztürk, A., Acay, S., Tercanlı, C. (2006). Müzikli Çocuk Oyunları. İstanbul: Morpa yayıncılık
Gönen, M. S. (2020). Erken Çocuklukta Ritim Dans ve Orff Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi.
MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Ankara
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 5 60
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 13 26
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P8 P9
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 - - -
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 - - -
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. 5 - - -
Ö4 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 5 - - -
Ö5 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. - 5 - -
Ö6 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışmaları sonuçlandırır. - 5 - -
Ö7 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. - 5 - -
Ö8 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. - 5 - -
Ö9 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. - 5 - -
Ö10 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. - - 5 -
Ö11 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. - - 5 -
Ö12 Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. - - 5 -
Ö13 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. - - - 5
Ö14 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. - - - 5
Ö15 Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. - - - 5
Ö16 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. - - - 5
Ö17 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. - - - 5