Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01831211 | Çocuk Ve Sanat | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru- cevap, Tartışma, bireysel ve grup uygulamaları |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Filiz ERBAY | B-233 | [email protected] | 7426 | Çarşamba 10:00 |
Dersin İçeriği
Sanat ile ilgili kavramlar, sanat eğitimi, görsel sanat eğitimi ve etkinlikleri, drama ve etkinlikleri, müzik ve etkinlikleri , müze eğitimi ve etkinlikleri hazırlama ve uygulama
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sanata ilişkin temel kavramlar, farklı sanat alanlarının çocuklar üzerindeki etkileri, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve sanat etkinlikleri hazırlama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 2 |
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 1 |
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 |
P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 1 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 2 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | P.1.1 | 1,6 |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.2 | 1,6 |
Ö3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | P.2.4 | 1 |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1,6 |
Ö5 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | P.4.2 | 1,6 |
Ö6 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | P.4.3 | 1,6 |
Ö7 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 1,6 |
Ö8 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | P.8.2 | 1 |
Ö9 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | P.8.5 | 1,6 |
Ö10 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 1,6 |
Ö11 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | P.9.3 | 6 |
Ö12 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | P.9.4 | 1 |
Ö13 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | P.9.5 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse giriş ve dersin tanıtımı, temel kavramlar |
2 | sanat nedir, sanat eğitimi |
3 | Çocukta sanatsal gelişim dönemleri |
4 | Sanatta estetik ölçütler ve çocuk resimleri |
5 | Çocuklarda müzik eğitimi |
6 | Drama ve sanat eğitimi |
7 | Müze eğitimi |
8 | Ara Sınav |
9 | Görsel sanat etkinlik uygulamaları |
10 | Görsel sanat etkinlik uygulamaları |
11 | Müzik etkinlikleri uygulamaları |
12 | Müzik etkinlik uygulamaları |
13 | Drama uygulama örnekleri |
14 | Müze eğitimi uygulamaları |
15 | final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Artut, K. (2004). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık |
Çelebi, Ö. E. (2010). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. | |
Kalburan, N., C. (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten Kitap. | |
Zeynep Dere (Ed). (2019). Erken Çocukluk Döneminde Sanat Eğitimi. Eğiten Kitap |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 10 (%) |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 40 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 50 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 17 | 17 |
Uygulama | 1 | 19 | 19 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P8 | P9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö2 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. | - | 4 | - | - | - | - |
Ö4 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | - | 5 | - | - | - |
Ö5 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | - | - | - | 4 | - | - |
Ö6 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinliklerin sonuçlarını değerlendirir. | - | - | - | 3 | - | - |
Ö7 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | - | - | - | - | 5 | - |
Ö8 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | - | - | - | - | 2 | - |
Ö9 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | - | - | - | - | 4 | - |
Ö10 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | - | - | - | - | 5 |
Ö11 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | - | - | - | - | - | 5 |
Ö12 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | - | - | - | - | - | 5 |
Ö13 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | - | - | - | - | - | 5 |