İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01831211 Çocuk Ve Sanat 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru- cevap, Tartışma, bireysel ve grup uygulamaları
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK B-127 [email protected] 7686 Perşembe
09.00-11.00
Dersin İçeriği
Sanat ile ilgili kavramlar, sanat eğitimi, görsel sanat eğitimi ve etkinlikleri, drama ve etkinlikleri, müzik ve etkinlikleri , müze eğitimi ve etkinlikleri hazırlama ve uygulama
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sanata ilişkin temel kavramlar, farklı sanat alanlarının çocuklar üzerindeki etkileri, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve sanat etkinlikleri hazırlama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 5
P8 Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. 4
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. P.3.4 1
Ö2 Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. P.8.5 5
Ö3 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. P.9.1 1
Ö4 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. P.9.2 5
Ö5 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. P.9.5 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş ve dersin tanıtımı, temel kavramlar
2 Sanat eğitiminin çocuğun gelişimine katkısı, yöntem ve teknikler, okul öncesinde sanatsal gelişim
3 Görsel sanat etkinlik uygulamaları
4 Görsel sanat etkinlik uygulamaları
5 Görsel sanat etkinlik uygulamaları
6 Müzede sanat eğitimi ve etkinlik örnekleri
7 Müzede sanat eğitimi ve etkinlik örnekleri
8 Ara Sınav
9 Atık materyaller ve sanat
10 Atık materyaller ve sanat
11 Çocuklarına uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve sunma
12 Çocuklarına uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve sunma
13 Çocuklarına uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve sunma
14 Çocuklarına uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve sunma
15 Çocuklarına uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve sunma
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Zerrin Kehnemuyi (2013). Çocuğun görsel sanat eğitimi, Yapı Kredi Yayınları
Elif Kükürt, (2022). Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Etkinlikleri ile Çevre Eğitimi, Eğiten Kitap.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 19 19
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 17 17
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P8 P9
Ö1 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. 5 - -
Ö2 Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. - 4 -
Ö3 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. - - 5
Ö4 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. - - 5
Ö5 Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. - - 5