Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01831211 | Çocuk Ve Sanat | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru- cevap, Tartışma, bireysel ve grup uygulamaları |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK | B-127 | [email protected] | 7686 | Perşembe 09.00-11.00 |
Dersin İçeriği
Sanat ile ilgili kavramlar, sanat eğitimi, görsel sanat eğitimi ve etkinlikleri, drama ve etkinlikleri, müzik ve etkinlikleri , müze eğitimi ve etkinlikleri hazırlama ve uygulama
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sanata ilişkin temel kavramlar, farklı sanat alanlarının çocuklar üzerindeki etkileri, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve sanat etkinlikleri hazırlama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 5 |
| P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 4 |
| P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1 |
| Ö2 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | P.8.5 | 5 |
| Ö3 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 1 |
| Ö4 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | P.9.2 | 5 |
| Ö5 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | P.9.5 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse giriş ve dersin tanıtımı, temel kavramlar |
| 2 | Sanat eğitiminin çocuğun gelişimine katkısı, yöntem ve teknikler, okul öncesinde sanatsal gelişim |
| 3 | Görsel sanat etkinlik uygulamaları |
| 4 | Görsel sanat etkinlik uygulamaları |
| 5 | Görsel sanat etkinlik uygulamaları |
| 6 | Müzede sanat eğitimi ve etkinlik örnekleri |
| 7 | Müzede sanat eğitimi ve etkinlik örnekleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Atık materyaller ve sanat |
| 10 | Atık materyaller ve sanat |
| 11 | Çocuklarına uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve sunma |
| 12 | Çocuklarına uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve sunma |
| 13 | Çocuklarına uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve sunma |
| 14 | Çocuklarına uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve sunma |
| 15 | Çocuklarına uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlama ve sunma |
| 16 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Zerrin Kehnemuyi (2013). Çocuğun görsel sanat eğitimi, Yapı Kredi Yayınları |
| Elif Kükürt, (2022). Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Etkinlikleri ile Çevre Eğitimi, Eğiten Kitap. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 19 | 19 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 17 | 17 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P8 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | 5 | - | - |
| Ö2 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | - | 4 | - |
| Ö3 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | - | 5 |
| Ö4 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | - | - | 5 |
| Ö5 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | - | - | 5 |
