Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01831210 | Çocuklarda Değerler Eğitimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru- cevap, Tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşegül YILDIRIM | B-127 | [email protected] | 7687 | Pazartesi 14:0-15:50 |
Dersin İçeriği
Değerler eğitimi kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi konuları işlenecektir.
Dersin Amacı
Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
| P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 3 |
| P4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 3 |
| P6 | Kalite yönetim ve süreçleri bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | 3 |
| P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | P.1.5 | 1 |
| Ö2 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | P.2.6 | 1 |
| Ö3 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | P.4.2 | 5 |
| Ö4 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda bebek, çocuk, ergen ve aileler için uygun öneriler geliştirir. | P.6.6 | 5 |
| Ö5 | Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. | P.8.4 | 1 |
| Ö6 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | P.8.5 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Değer Nedir? |
| 2 | Değer Eğitimi Nedir, Ne Değildir? |
| 3 | Değer Eğitimi Niçin Gereklidir? |
| 4 | Ahlak nedir? |
| 5 | Çocuklar ve ahlak |
| 6 | Toplum gençlik ve değerler |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Değerlerin Özellikleri ve İşlevleri |
| 9 | Değer Eğitimi İçin Temel İlkeler |
| 10 | Başlıca değerlerimiz |
| 11 | Değerlerin Eğitim ve Öğretim Süreci |
| 12 | Değer Öğretimi Yaklaşımları |
| 13 | Türkiye'de ve Dünyada Değer Eğitimi |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çocuk Gelişiminde Değerler Eğitimi |
| Alpöge, G. Okul Öncesinde Değerler Eğitimi. Bilgi Yayınevi, 2012. | |
| Mehmet Zeki Aydın ve Şebnem Akyol Gürler, Okulda Değerler Eğitimi, Nobel Yay., Ankara, 2013 | |
| Uyanık Balat, G. Okul Öncesinde Değerler Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri. Pegem Akademi Yayıncılık, 2012. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 60 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 160 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,33 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P6 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. | 3 | - | - | - | - |
| Ö2 | Kuramsal ve uygulamaları çocuk, aile ve toplum bilgilendirme süreçlerine entegre eder | - | 3 | - | - | - |
| Ö3 | Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. | - | - | 3 | - | - |
| Ö4 | Birey, çevre ve iş güvenliği konularındaki bilgileri doğrultusunda bebek, çocuk, ergen ve aileler için uygun öneriler geliştirir. | - | - | - | 3 | - |
| Ö5 | Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. | - | - | - | - | 3 |
| Ö6 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | - | - | - | - | 3 |
