İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01831207 Işitme Engeli 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru- cevap, Tartışma, örnek olay incelesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Sare Nur KAYACIK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Sare Nur KAYACIK - [email protected] 7847 Pazartesi
14:00
Dersin İçeriği
İşitme engelli çocukların değerlendirilmesi, onlar için sınıf ortamlarının düzenlenmesi, bireysel ve grup eğitimi, okuma yazma eğitimi, işitme kaybı tipleri ve işitme cihazları.
Dersin Amacı
İşitme engelli çocukların değerlendirilmesi, onlar için sınıf ortamlarının düzenlenmesi, bireysel ve grup eğitimi, okuma yazma eğitimi hususlarında uygulama düzeyinde beceri kazandırma. İşitme kaybı tipleri ve işitme cihazları hususunda bilgi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 4
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 4
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 3
P4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. 4
P5 Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 4
P8 Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. 2
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. P.1.5 1
Ö2 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. P.2.1 1
Ö3 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. P.2.2 1
Ö4 Farklı yaklaşım ve yöntemlerle gelişimsel destek programları geliştirir. P.2.3 7
Ö5 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. P.2.4 1
Ö6 Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. P.2.5 1,7
Ö7 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 1
Ö8 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. P.3.2 7
Ö9 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. P.3.4 1
Ö10 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. P.3.5 7
Ö11 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. P.4.2 1,7
Ö12 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. P.5.4 1
Ö13 İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. P.7.2 7
Ö14 İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. P.7.3 7
Ö15 Eğitimsel ve gelişimsel programlar geliştirerek çocuğu ve aileyi destekler. P.7.5 7
Ö16 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. P.8.1 1
Ö17 Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. P.8.4 1
Ö18 Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. P.9.3 7
Ö19 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. P.9.4 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İşitme kaybının işitme fonksiyonu üzerindeki etkileri
2 İşitme engelli çocukların oyun özellikleri
3 Çocuklarda işitme sorununun değerlendirilmesi
4 İşitme sorunlu çocukların ailelerinin eğitimi
5 İşitme engelli çocuklar için sınıf ortamlarının düzenlenmesi
6 İşitme cihazları
7 Ara sınav
8 İşitme engelli çocuklarda erken dil gelişimi
9 İşitme engelli çocuklar için bireysel ve grup eğitimi
10 İşitme engelli çocuklar için erken dönem okuma yazma eğitimi
11 İşitme engelli çocuklar içi eğitici etkinlikler
12 Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların değerlendirilmesi
13 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Tüfekçioğlu, U. (2006), İşitme, konuşma ve görme sorunu olan çocukların eğitimi. Eskişehir: Anadolu üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
Özel Eğitim. (2020). Sertan Talas. Nobel Akademik Yayıncılık.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim. (2015). Editör: İbrahim H. Diken. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 20 40
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 13 26
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P7 P8 P9
Ö1 Farklı gelişim gösteren çocuk ve gençlerin gelişimsel özelliklerini ayırt eder. 5 - - - - - - -
Ö2 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. - 5 - - - - - -
Ö3 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. - 5 - - - - - -
Ö4 Farklı yaklaşım ve yöntemlerle gelişimsel destek programları geliştirir. - 5 - - - - - -
Ö5 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. - 5 - - - - - -
Ö6 Gelişimsel değerlendirme süreçlerini sonuçlandırır. - 4 - - - - - -
Ö7 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. - - 4 - - - - -
Ö8 Bireysel ve grup olarak disiplinler arası çalışma planlar. - - 4 - - - - -
Ö9 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. - - 4 - - - - -
Ö10 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. - - 5 - - - - -
Ö11 Farklı mesleki proje, araştırma ve etkinlikleri gözden geçirir. - - - 4 - - - -
Ö12 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. - - - - 5 - - -
Ö13 İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. - - - - - 4 - -
Ö14 İlgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerini açıklar. - - - - - 5 - -
Ö15 Eğitimsel ve gelişimsel programlar geliştirerek çocuğu ve aileyi destekler. - - - - - 5 - -
Ö16 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. - - - - - - 5 -
Ö17 Çocuk gelişimi ilgili ulusal ve uluslararası gelişmelere ilişkin bilgileri tartışır. - - - - - - 5 -
Ö18 Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. - - - - - - - 4
Ö19 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. - - - - - - - 5