İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01831201 Kaynaştırma Eğitimi 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sözel sunum, görsel anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemeleri
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları, Kaynaştırma eğitiminin tanımı, kapsamı, en az kısıtlayıcı ortamlar, kaynaştırma eğitim ortamları, eğitisel düzenlemeler ve işbirliği, örnek uygulamalar işlenecektir.
Dersin Amacı
Öğrencilere özel eğitimde kaynaştırma ile ilgili temel kavramları kazandırmak ve bu konuda yetkin kılmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 3
P2 Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. 3
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 3
P5 Dış görünüm tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 3
P7 Edindiği mesleki bilgi ve deneyimlerini çocuğun ve ailenin maksimum faydasını gözeterek sağlık, eğitim, sosyal, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili paydaşlar ile iş birliği yaparak kullanır, ilgili kurum ve kuruluşlarla ortak araştırma, eğitimsel ve gelişimsel program geliştirme ve uygulama, proje planlama ve yürütme süreçlerine katılır. 3
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 1
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.2 1
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. P.1.4 1
Ö4 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. P.2.1 1
Ö5 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. P.2.2 1
Ö6 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. P.2.4 1
Ö7 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. P.3.1 7
Ö8 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. P.3.4 1
Ö9 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. P.3.5 7
Ö10 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. P.3.6 7
Ö11 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. P.5.4 1
Ö12 İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. P.7.2 1
Ö13 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. P.9.1 1
Ö14 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. P.9.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları Kaynaştırma ve bütünleştirme ile ilgili yasal düzenlemeler
2 Kaynaştırma ve bütünleştirme programlarının çocuklara, ailelere, öğretmenlere ve topluma yararları Kaynaştırma ve bütünleştirme programlarının çocuklara, ailelere, öğretmenlere ve topluma yararları
3 Kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarına hazırlık çalışmaları
4 Kaynaştırma ve bütünleştirme programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri
5 Kaynaştırma ve bütünleştirme programlarına katılım tipleri
6 Ara sınav
7 Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon
8 Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon
9 Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim
10 Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları
11 Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları
12 Kaynaştırmaya karşı tutumlar
13 Sunumlar
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Cavkaytar, A. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık.
Diken, İ. H. (Ed.). (2008). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
Vuran, S. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama 1 -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 2 15 30
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 2 20 40
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 16 16
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5 P7 P9
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 - - - - -
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 - - - - -
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. 5 - - - - -
Ö4 Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. - 5 - - - -
Ö5 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel problemlerini kanıt temelli yaklaşımlarla yorumlar. - 5 - - - -
Ö6 Tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özelliklerini karşılaştırır. - 5 - - - -
Ö7 Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. - - 5 - - -
Ö8 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. - - 5 - - -
Ö9 Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. - - 5 - - -
Ö10 Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. - - 5 - - -
Ö11 İlgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı inceler. - - - 5 - -
Ö12 İlgili paydaşlar tarafından daha önce uygulanmış proje, program, araştırma ve uygulamaları gözden geçirir. - - - - 5 -
Ö13 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. - - - - - 5
Ö14 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. - - - - - 5