Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01830201 | Anne Ve Çocuk Sağlığı | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru- cevap, Sunum, Vaka inceleme |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hafize DAĞ TÜZMEN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Hafize DAĞ TÜZMEN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Hafta: Ana Çocuk Sağlığı Hakkında Temel Kavramlar,2.Hafta: Gebelik Dönemi,3.Hafta: Doğum Öncesi, Sırası ve Sonrası,4.Hafta: Lohusalık Dönemi,5.Hafta: Emziklilik Dönemi,6.Hafta: 0 - 3 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı,7.Hafta: 3 - 6 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Şikayetler ve Bakımı,8.Hafta: 6 - 12 Yaş Çocuklarda Sık Görülen Hastalıklar,9.Hafta: Aşılar ve serumlar,10.Hafta: Aile Planlaması,11.Hafta: Aile Planlaması,12.Hafta: Gebelikten Korunma ve Yöntemler,13.Hafta: Gebelikten Korunma ve Yöntemler,14.Hafta: Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Anne çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları ve aile planlamasına yönelik bilgi vermek ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme, problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | 3 |
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | P.3.4 | 1 |
Ö3 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Anne ve çocuk sağlığı hakkında temel kavramlar |
2 | Üreme sisteminin anatomisi ve fizyolojisi |
3 | Gebelik dönemi, gebelik belirtileri ve teşhisi |
4 | Riskli gebelikler, risk faktörleri |
5 | Gebelik ve emziklilik döneminde beslenme |
6 | Gebelikte aşılar ve ilaç kullanımı |
7 | Perinatal dönemde enfeksiyon kontrol |
8 | Ara Sınav |
9 | Normal doğum |
10 | Lohusalık dönemi |
11 | Aile Planlaması |
12 | Yenidoğan beslenmesi |
13 | Yaş Dönemlerine Göre Büyüme ve Gelişme 0-1 Yaş Dönemi |
14 | Ev Kazaları |
15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aydın, D., Aba, YA. (2019). Anne ve Çocuk Sağlığı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevleri. |
Turan, H.ve Cömert, S. 2005. ‘‘Anne Çocuk Sağlığı''. Kök Yayıncılık, Ankara. | |
Erdem M. 2002. "Normal gebelikte fizyolojik değişiklikler", Gebelik ve fizyolojik hastalıklar (Editör: Kadri yamaç, Rıfat . Gürsoy, Nuri Çakır), MN Medikal ve Nobel Yayınları, İstanbul. | |
Törüner e.,Büyükgönenç L.(2012),Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P8 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Çocukların gelişimsel değerlendirme basamaklarını sıralar. | 4 | - | - |
Ö2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. | - | 4 | - |
Ö3 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | - | - | 4 |