İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01820110 Bilişsel-Dil Gelişimi Ve Desteklenmesi 1 Bahar 2 3+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma, soru- cevap, Rapor hazırlama ve/veya sunma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Arş.Gör. Esra ERGİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Arş.Gör. Esra ERGİN B-129 [email protected] 7812
Dersin İçeriği
Bu dersin sonunda öğrenciler; dil gelişim ve kuramlarının ilkelerinden kendi alanlarının planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.
Dersin Amacı
Erken çocukluk döneminde bulunan çocukların dil gelişimleri, bilişsel gelişimleri ve kuramları ile ilgili yeterlikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 4
P3 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. P.1.1 1,7
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.2 1,7
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. P.1.4 1
Ö4 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. P.3.4 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilişsel gelişim ile ilgili temel kavramlar
2 Bilişsel gelişimle ilgili kuramlar
3 Bilişsel gelişimle ilgili kuramlar
4 Bilişsel gelişimi etkileyen etmenler
5 Zihin kuramı
6 Bebeklik dönemi amnezisi ve otobiyografik bellek
7 Dil gelişimi ile ilgili temel kavramlar
8 Dil gelişimle ilgili kuramlar
9 Dil gelişimle ilgili kuramlar
10 Dil gelişimi etkileyen etmenler
11 İki dillilik- çok dillilik
12 Dil gelişimi bozuklukları
13 Bilişsel ve dil gelişiminin desteklenmesi
14 Bilişsel ve dil gelişimini destekleyici etkinlik örnekleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Deniz, E. (2010). Erken çocukluk döneminde gelişim. Ankara: Seçkin Yayınları.
Kandır, A. ve Ömeroğlu, E. (2007). Bilişsel gelişim. İstanbul: Morpa Kültür Publishing.
Laura Berk. (2013).Çeviren Editör: Nesrin Işıkoğlu Erdoğan Bebekler Ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Ankara: Nobel Yayınevi.
Pınar San Bayhan & Ismihan Artan (2012). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.
Trawick-Smith, J. (2013). Erken Cocukluk Doneminde Gelisim: Cok Kulturlu bir Bakis Acisi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama 12 40 (%)
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) 2 10 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 12 4 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 3 36
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 8 8
Ödev 0 0 0
Uygulama 12 6 72
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3
Ö1 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgileri açıklar. 5 -
Ö2 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 -
Ö3 Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını gelişim evrelerine göre sınıflandırır. 5 -
Ö4 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzey bilgileri hatırlar. - 5