İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01820109 Çocuğu Tanıma Teknikleri 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, tartışma, soru cevap, Vaka örnekleri inceleme, Bireysel ve grup çalışmaları
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Filiz ERBAY B-125 [email protected] 7426 Çarşamba
10:00
Dersin İçeriği
Çocukları tanımanın amacı ve önemi, çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeler, çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçler, çocukları tanıma ve değerlendirme teknikleri ve yöntemleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi dönem çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak eğitimi için gereken etkinliklerin aksamaması için gerekli değerlendirme yöntemleri ve kullanımları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. Ayrıca okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ve değerlendirme araçlarının analizi ve yorumlanması hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. 3
P9 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. P.8.1 1
Ö2 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. P.8.3 1
Ö3 Niteliksel ve niceliksel verileri sınıflandırır. P.8.6 1
Ö4 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. P.9.1 1
Ö5 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. P.9.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş, temel kavramlar
2 Çocuğu Tanımanın Önemi, Bireysel Farklılıkların Önemi ve Desteklenmesi
3 Gelişimi Etkileyen Faktörler
4 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar
5 Oyun Temelli Tanıma ve Değerlendirme, Oyun Terapisi
6 Sosyometrik Teknikler
7 Projektif Teknikler
8 Vize
9 Derecelendirmeli Ölçekler
10 Görüşme
11 Ev ziyaretleri
12 Değerlendirme Aracı Olarak Portfolyo
13 Anekdot Yoluyla Değerlendirme
14 Çocukları tanımada ailenin rolü
15 Final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Assessment in early childhood education. Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice-Hall. Wright, R.J. (2010).
CAllen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning.
Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press. Wortham, S. C. (2001).
Mcmillan, H., J. (2007). Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn
Okul öncesi dönemde çocukları tanıma ve değerlendirme teknikleri (2014) (Ed. Alev Önder) Pegem Akademi yayınları
Wright, R.J. (2010). Multifaceted Assessment for Early Childhood Education. Los Angeles: SAGE Publication.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 12 10 (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) 1 10 (%)
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 4 7 28
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 1 6 6
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 8 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P8 P9
Ö1 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. 5 -
Ö2 Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. 5 -
Ö3 Niteliksel ve niceliksel verileri sınıflandırır. 5 -
Ö4 Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. - 5
Ö5 Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. - 5