Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01820109 | Çocuğu Tanıma Teknikleri | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma, soru cevap, Vaka örnekleri inceleme, Bireysel ve grup çalışmaları |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK | B-127 | [email protected] | 7686 | Pazartesi 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Çocukları tanımanın amacı ve önemi, çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeler, çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçler, çocukları tanıma ve değerlendirme teknikleri ve yöntemleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi dönem çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak eğitimi için gereken etkinliklerin aksamaması için gerekli değerlendirme yöntemleri ve kullanımları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. Ayrıca okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ve değerlendirme araçlarının analizi ve yorumlanması hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 4 |
| P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 1 |
| Ö2 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | P.8.3 | 1 |
| Ö3 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | P.8.5 | 7 |
| Ö4 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | P.9.1 | 1 |
| Ö5 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | P.9.4 | 7 |
| Ö6 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | P.9.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse giriş, temel kavramlar |
| 2 | Çocuğu Tanımanın Önemi, Bireysel Farklılıkların Önemi ve Desteklenmesi |
| 3 | Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar |
| 4 | Derecelendirmeli Ölçekler |
| 5 | Görüşme |
| 6 | Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler |
| 7 | Değerlendirme Aracı Olarak Portfolyo |
| 8 | Projektif Teknikler |
| 9 | Projektif Teknikler |
| 10 | Oyun Temelli Tanıma ve Değerlendirme, Oyun Terapisi |
| 11 | Çocukları tanımada ailenin rolü |
| 12 | Çocuğu tanıma teknikleri raporu hazırlama |
| 13 | Çocuğu tanıma teknikleri raporu hazırlama |
| 14 | Çocuğu tanıma teknikleri raporu hazırlama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ÖNDER, A. (2018). Örneklerle OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARINI DEĞERLENDİRME VE TANIMA. Eğiten Kitap |
| CAllen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning. | |
| Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press. Wortham, S. C. (2001). | |
| Mcmillan, H., J. (2007). Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn | |
| Okul öncesi dönemde çocukları tanıma ve değerlendirme teknikleri (2014) (Ed. Alev Önder) Pegem Akademi yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | 1 | 60 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 4 | 12 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 12 | 12 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 94 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P8 | P9 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | 5 | - |
| Ö2 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak hipotezler geliştirir. | 5 | - |
| Ö3 | Eleştirel bakış açısı ile inovatif fikirler önerir. | 4 | - |
| Ö4 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulamaları hatırlar. | - | 5 |
| Ö5 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | - | 5 |
| Ö6 | Mesleki çalışmalarında edindiği kazanım ve uygulama yeterlikleri doğrultusunda geçerli ve güvenilir bilgi, materyal, yöntem, teknik ve uygulamalar seçer. | - | 5 |
