Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01820108 | Yaratıcı Drama | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Takım grup çalışması, Rol oynama/Dramatize Etme, |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Filiz ERBAY | B-125 | [email protected] | 7426 | Çarşamba 10:00 |
Dersin İçeriği
Dramaya ilişkin kavramlar, dramanın tarihsel gelişimi, dramanın aşamaları, drama teknikleri, dramanın öğrenme ve gelişimi katkısı, drama etkinlik ve oturumları planlama, uygulama ve değerlendirme
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin yaratıcı dramaya ilişkin temel kavramlar, dramanın tarihsel süreci, teknikleri hakkında bilgi sahibi olmasına katkı sağlamak , yaratıcı drama oturumları planlayıp uygulayabilmesine ve değerlendirebilme becerisi kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | 0-18 yaşındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında güncel, kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 1 |
P3 | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup çalışmalarını bağımsız yürütür, disiplinler arası çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
P8 | Çocuk gelişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek bireysel ve mesleki alanda kendini geliştirmek için çaba gösterir, edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, niteliksel ve niceliksel verileri kullanarak inovatif fikirler üretir. | 2 |
P9 | Çocuk gelişimi ile ilgili farklı yöntem, teknik, materyal ve program geliştirmeye ilişkin bilgi ve uygulama yeterliliği kazanır ve kazanımlarının doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. | P.1.3 | 7 |
Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. | P.1.7 | 7 |
Ö3 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | P.3.1 | 7 |
Ö4 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | P.3.5 | 7 |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | P.3.6 | 7 |
Ö6 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | P.8.1 | 1 |
Ö7 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | P.8.2 | 7 |
Ö8 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | P.9.2 | 7 |
Ö9 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | P.9.3 | 7 |
Ö10 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | P.9.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse giriş dersin tanıtımı |
2 | Dramanın tanımı ve bileşenleri |
3 | Dramanın tarihsel gelişimi |
4 | Dramaya ilişkin kavramlar |
5 | Drama-Sanat-Oyun-Tiyatro ilişkisi |
6 | Dramanın aşamaları, Dramanın hedefleri, |
7 | Dramada teknikler ve uygulamaları |
8 | Ara Sınav |
9 | Dramada teknikler ve uygulamalar |
10 | Dramada teknikler ve uygulamalar |
11 | Dramada teknikler ve uygulamalar |
12 | Dramada teknikler ve uygulamalar |
13 | Dramada teknikler ve uygulamalar |
14 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aral N, Baran G, (2000). Eğitimde Drama. Yapa. İstanbul |
Önder, A. (2007). Okulöncesi Çocuklar İçin Eğitici Drama Uygulamaları | |
Üstündağ, T. (2000) Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayınları | |
Erbay, F. (2022) .Drama ve Çocuk Eğiten Kitap |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | 1 | 60 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P8 | P9 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar uygular. | 3 | - | - | - |
Ö2 | Çocuk ve gençlerin tüm gelişim alanlarını destekleyici programlar geliştirir. | 3 | - | - | - |
Ö3 | Bireysel ve grup çalışmalarını yürütür. | - | 4 | - | - |
Ö4 | Bireysel ve grup çalışmalarında fikirlerini tartışır. | - | 4 | - | - |
Ö5 | Bireysel ve grup çalışmaları için ürettiği fikirlere yönelik taslak hazırlar. | - | 4 | - | - |
Ö6 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri eleştirel bakış açısı ile aktarır. | - | - | 3 | - |
Ö7 | Çocuk gelişimi ile ilgili edindiği bilgileri dramatize eder. | - | - | 3 | - |
Ö8 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanarak program, proje, sunum geliştirir. | - | - | - | 4 |
Ö9 | Yeni ve özgün materyal, program, etkinlik vb. geliştirir. | - | - | - | 4 |
Ö10 | Farklı yöntem, teknik, materyal kullanımları arasındaki farklılıkları ifade eder. | - | - | - | 3 |