Çocuk Gelişimi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01820107 | Temel Bilgi Teknolojileri | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Koor. UZEM Koordinatörlüğü |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bilgisayarın tanımı ve önemi, Bilgisayarın kullanım alanları, Bilgisayar kullanımında dikkat edilecek noktalar, Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumlu etkileri, Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumsuz etkileri, Çocuklara yönelik bilgisayar programları ve özellikleri, Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi, Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması, Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi ve hazırlanması öğrenilir.
Dersin Amacı
Bilgisayarın tanımı ve önemi, Bilgisayarın çocuğun yaşamındaki yeri ve önemi, Çocuklara yönelik bilgisayar programları, Bilgisayarın kullanım alanları, Bilgisayar kullanımında dikkat edilecek noktalar, Engelli çocuklarda bilgisayar kullanımı, Bilgisayarın tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P17 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme | P.17.1 | 1 |
Ö2 | Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme | P.17.2 | 1 |
Ö3 | İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme | P.17.3 | 1 |
Ö4 | Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. | P.17.4 | 1 |
Ö5 | Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. | P.17.5 | 1 |
Ö6 | Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme | P.17.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bilgisayarın tanımı ve önemi |
2 | Bilgisayarın kullanım alanları |
3 | Bilgisayar kullanımında dikkat edilecek noktalar |
4 | Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumlu etkileri |
5 | Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumsuz etkileri |
6 | Çocuklara yönelik bilgisayar programları ve özellikleri |
7 | Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi |
8 | Ara Sınav |
9 | Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması |
10 | Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması |
11 | Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin hazırlanması |
12 | Engelli çocuklarda bilgisayar kullanımı |
13 | Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi ve hazırlanması |
14 | Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması |
15 | Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması |
16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Arı, M. ve Bayhan, P. (1999). Okulöncesi Dönemde Bilgisayar Destekli Eğitim. İstanbul: Epsilon Yayınevi |
Ayhan, A. ve Aral, N. (2009). Erken Çocukluk Döneminde Bilgisayar. | |
Fazlıoğlu,Y. (1998) Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Kriter Yayınları, 419-435. | |
Odabaşı, H. F. (2002). İnternet ve Çocuk. İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 12 | 24 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P17 |
---|---|---|
Ö1 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme | 5 |
Ö2 | Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme | 5 |
Ö3 | İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme | 5 |
Ö4 | Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. | 5 |
Ö5 | Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. | 5 |
Ö6 | Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme | 5 |