İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk Gelişimi Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01820107 Temel Bilgi Teknolojileri 1 Bahar 2 2+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Koor. UZEM Koordinatörlüğü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bilgisayarın tanımı ve önemi, Bilgisayarın kullanım alanları, Bilgisayar kullanımında dikkat edilecek noktalar, Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumlu etkileri, Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumsuz etkileri, Çocuklara yönelik bilgisayar programları ve özellikleri, Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi, Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması, Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi ve hazırlanması öğrenilir.
Dersin Amacı
Bilgisayarın tanımı ve önemi, Bilgisayarın çocuğun yaşamındaki yeri ve önemi, Çocuklara yönelik bilgisayar programları, Bilgisayarın kullanım alanları, Bilgisayar kullanımında dikkat edilecek noktalar, Engelli çocuklarda bilgisayar kullanımı, Bilgisayarın tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P17 Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme P.17.1 1
Ö2 Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme P.17.2 1
Ö3 İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme P.17.3 1
Ö4 Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. P.17.4 1
Ö5 Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. P.17.5 1
Ö6 Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme P.17.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilgisayarın tanımı ve önemi
2 Bilgisayarın kullanım alanları
3 Bilgisayar kullanımında dikkat edilecek noktalar
4 Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumlu etkileri
5 Bilgisayarın çocuklar üzerinde olumsuz etkileri
6 Çocuklara yönelik bilgisayar programları ve özellikleri
7 Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi
8 Ara Sınav
9 Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması
10 Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması
11 Çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin hazırlanması
12 Engelli çocuklarda bilgisayar kullanımı
13 Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin incelenmesi ve hazırlanması
14 Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması
15 Engelli çocuklara yönelik bilgisayar program örneklerinin uygulanması
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Arı, M. ve Bayhan, P. (1999). Okulöncesi Dönemde Bilgisayar Destekli Eğitim. İstanbul: Epsilon Yayınevi
Ayhan, A. ve Aral, N. (2009). Erken Çocukluk Döneminde Bilgisayar.
Fazlıoğlu,Y. (1998) Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Kriter Yayınları, 419-435.
Odabaşı, H. F. (2002). İnternet ve Çocuk. İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.,
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 4 48
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 2 12 24
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P17
Ö1 Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme 5
Ö2 Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme 5
Ö3 İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme 5
Ö4 Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. 5
Ö5 Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. 5
Ö6 Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme 5