Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99901984 | Rusça II | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kısa diyalog ve metin kullanarak selamlama, isim, isim hecelemesi, yaş ve memleket sorma, bilginin tekrarını isteme ve sayılar öğretilir. Bu maksatla, özgün veya öğretmenin oluşturduğu metin kullanılır. Basılı, görsel ve işitsel malzeme hazır bulunur.
Dersin Amacı
Basit ifade ve sade cümlelerle öğrenci kendini tanıtır. Çünkü, ve, ama, o yüzden gibi basit bağlaçları kullanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve tanıştırma; dil ve kültür hakkında kısa bilgi; dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav tür ve haftalar konuşulur ve dilin alfabesi farklı ise harf ve rakamların tanıtımı yapılır. |
2 | Öğretmen aşağıdaki metni öğrenciye sunar. Benim adım Ali Yiğit. Ardahan, Posof'luyum. 19 yaşındayım ve üniversitede mühendislik okuyorum. Bu yıl benim ilk yılım. Çok heyecanlıyım. Biz büyük bir alileyiz. Üç kız kardeşim ve iki erkek kardeşim var. Kardeşlerimin hepsi benden küçük. Babam öğretmen ve annem ev hanımı. İlkokulu Posof'ta okudum sonra Posof Lisesinde okudum. Liseyi geçen yıl bitirdim. Üniversite sınavında Karatay Üniversitesini kazandım. İnşaat Mühendisliği bölümünü çok seviyorum Boş zamanlarımda, futbol ve voleybol oynarım. Ayrıca roman okumayı severim. Ayda bir kitap bitiririm. Hayat güzel! Öğretmen bu parçayı okur ve ne kadarının anlaşıldığı hususunda bilgi sahibi olur. Bilinmeyen kelime ve kuralları öğrenci tespit eder. Bunlar ayrı ayrı öğrenilir. |
3 | Geçen haftaki metin aşağıdaki gibi öğrenciye dağıtılır. Benim adım ……………. / ………………………lıyım. …… yaşındayım ve üniversitede …………… okuyorum. Bu yıl benim ……… yılım. Çok heyecanlıyım. Biz ………… bir alileyiz. …… kız kardeşim ve …… erkek kardeşim var. Kardeşlerimin hepsi benden ………. Babam ……… ve annem …………. İlkokulu ………'ta okudum sonra ………… Lisesinde okudum. Liseyi geçen yıl bitirdim. Üniversite sınavında Karatay Üniversitesini kazandım. …………… bölümünü çok seviyorum Boş zamanlarımda, ……… ve ………… oynarım. Ayrıca ………… okumayı severim. Ayda bir ……… bitiririm. Hayat güzel! Öğrencilerden boşlukları sözlük kullanarak doldurması istenir. Öğrenciden mırıldanarak bu metni okuması ve sonra bakmadan mırıldanması istenir. Sonraki hafta ne yapılacağını öğrencilere söyler. Geçen haftaki faaliyet değişiklikler ile tekrarlanır. Farklı alfabede yazma faaliyeti yapılır. Öğrenciler birbirinin yazısını okumaya çalışır. |
4 | Boşlukları kendisine göre doldurdukları metin elinde olduğu halde öğrenciler sıradan kaldırılır ve daire çizmeleri istenir. Her öğrenciye bir partner düşecek şekilde ve aralarında eşit mesafe olduğu halde, öğrencilerden mümkün mertebe kâğıda bakmadan okul ve gelecekleri hakkında konuşması istenir. Dinleyen öğrenciden konuşana, takıldığında yardımcı olması istenir. Sonra dinleyen konuşmaya başlar. Partnerler değiştirilir aynısı tekrar edilir. Kâğıda ihtiyaç duyulmayıncaya kadar ayakta konuşmaya devam edilir. |
5 | Önceki hafta çalışılan metni deftere yazmalarını ister. Yazma işlemi bittikten sonra ilk metinle karşılaştırma yapmaları istenir. Aradaki farkların ne oluğunu öğretmen tespit eder. O konuları yeniden anlatır. Sonra yeniden yazmaları istenir. |
6 | Kendini tanıtım sözlü ağırlıklı devam eder. Eşleşmeler yapılır ve bir eş kendini tanıtır, diğer eşin arkadaşını anlamaya çalışması sağlanır. Arkadaşının kaç erkek kardeşi var gibi anlamayı ölçen soru sorar öğretmen. Karşılıklı tanıtım 3 defa daha yinelenir. Sınav için alıştırmalar verilir. Sınavla ilgili bilgi sunulur. Örnek sınav sınıfta gösterilir. |
7 | ARA SINAV (Kendini Tanıt) (Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.) |
8 | Ara sınava kadar çalışılan metin soru cevap şeklinde inşa edilecek tarzda ders işlenir. Adın nedir, kaç yaşındasın, okuyor musun, nerde okuyorsun, hangi bölümde okuyorsun? Fakültede kaçıcı yılın soruları öğretilir. Tahtaya yazıldıktan sonra öğrenciler bu soruları sormak ve cevabını almak üzere daire şeklinde vaziyet alır. Öğretmen herkesin soru sorduğunu ve cevap aldığından emin olmak için arada gezinir. |
9 | Kaç kardeşin var, kardeşlerin senden büyük mü küçük mü, baban ne iş yapar, annen ne iş yapar, liseyi ne zaman bitirdin, bölümünü sever misin gibi sorular öğretilir. Bu sorulara öğrencilerin cevap vermeye hazırlanması istenir. Öğretmen isterse deftere yazdırır. Öğrencileri ayağa kaldırır, daire şeklindeki partnerlere bu soruları sorma ve diğerinden cevap vermelerini ister. |
10 | Sekizinci ve dokuzuncu haftada öğrenilen soru-cevap tarzı konuşma birlikte yapılır. Bu uygulama onlara yabancı dilde 5 dakikaya yakın konuşmalarını sağlayacaktır. |
11 | Dersler zor mu, boş zamanlarında ne yaparsın, kitap okur musun, sorular diğer sorular gibi öğretilir. |
12 | Bu hafta öğrencilerden hangi soruları sormak istedikleri konusunda görüş alınır ve bu sorulara göre hangi cevapların uygun olacağı anlatılır. Bu hafta da soru ve ortalama cevaplar belirlendikten sonra daire şeklindeki konuşmaya geçilir. |
13 | 8 ve 9 haftalarda yapılanlar tekrar edilir. |
14 | 11 ve 12 haftalarda yapılanlar tekrar edilir. Öğrenciler eşleştirilerek vize sonrasında öğrenilen tüm konuları bir diyalog haline getirmeleri istenir. Final sınavıyla ilgili bilgi verilir. |
15 | Kendini tanıtma; daha önce öğrendiği kısa cümleleri birleştirerek büyük cümle kurma teşebbüsü; "ve", "ama", "çünkü""öyle olunca"bağlaçları kullanarak sözlü anlatım, hızın makul olması ve telaffuzda hatanın az olması hedeflenir. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |