Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | İngilizce |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Prepositions of time, including in/on/at, Verb+ing: like/love/hate, To+verb: need/want How much/how many and very common uncountable nouns, Present simple tense, adverbs of frequency, Continuation of previous lecture, Comparative adjectives, Continuation of previous lecture, Superlative adjectives, Countables and uncountables: much/many
Dersin Amacı
İngilizce diline ait gramer kurallarının öğrenilmesi, uygulanılması ve dil yapısı ile ilgili bilgi sahibi olunması, bu dilde okuma, yazma, dinleme ve konuşma yetenekleri oluşturulması ve geliştirilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P13 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | P.13.1 | 1 |
Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | P.13.2 | 1 |
Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.13.3 | 1 |
Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | P.13.4 | 1 |
Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.13.5 | 1 |
Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.13.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | ÜNİTE 6 THE PAST Geçmiş zaman hakkında konuşma , BE fiilinin geçmiş zaman formunun verilmesi.Tarih ve zaman ifadelerinin kullanımı.Geçmiş zamanın duzenli fiiller ile kullanımının sunulması.Hayat hikayelerinin geçmiş zaman kullanarak anlatılması. |
2 | ÜNİTE 7 HOLIDAYS Karşılaştırma yapma ve üstünlük derecelerini belirtme konularının verilmesi. Ulaşımla ilgili sıfatların ve yer bildiren kelimelerin verilmesi.Asya etrafında bisiklet ile turlama ile ilgili makalenin okunması. |
3 | Unıte 7 HOLIDAYS Yön tarif etme,yerler,.Düzeltme yapma.Liverpool hakkında okuma yapma. |
4 | Ünite 8 NOW Şimdiki zaman konusunun anlatılması.Fiiller ile edatların ve edatlar ve artikellerin kullanımı.İnsanların sosyal medyada kullandıkları dil hakkında bir araştırma okuma. |
5 | ÜNİTE 8 NOW Geniş zaman ve şimdiki zaman kullanımın ve farklarının verilmesi.Görünüş hakkında konuşma.Tavsiyede bulunma. Film türleri hakkında konuşma.Filmler hakkında bir anket okuma. |
6 | Genel bir tekrar yapılması. |
7 | Ara Sınavlar |
8 | Ünite 9 TRANSPORT Can/cannot, have to / dont have to kullanımlarının verilmesi.İlgili sıfatların sunulması.Mexico City's EcoBici hakkında makalenin okunması. |
9 | Ünite 9 TRANSPORT A,an, the , no article kullanımlarının verilmesi.Ulaşımda kullanılan kelime öbeklerinin, özür dileme ve mazeret bildirme kalıplarının aktarılması..Farklı yerlere ulaşım ile ilgili okuma yapılması. |
10 | UNİTE 10 PLANS be going to,will,might,would like to kullanımlarının verilmesi. Öneride bulunma ifadeleri ve get ile birlikte kullanılan söz öbeklerinin sunulması. |
11 | Ünite 11 HEALTH Should ve shouldn't kullanımlarının, belirli zarfların ve hareket bildiren fiillerin verilmesi.Yardım teklifi etmeyi öğretme. |
12 | UNİTE 12 EXPERIENCES Present perfect konusunun past simple ile birlikte verilmesi.Deneyimler hakkında konuşma.Telefonda konuşurken kullanılan ifadelerin verilmesi. |
13 | Tekrar haftası |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Number One A Coursebook in English (Data Yayınları) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P13 |
---|---|---|
Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. | 5 |
Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | 5 |
Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | 5 |
Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | 5 |
Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | 5 |
Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | 5 |