Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99501014 | Cinsel Sağlık | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hafize DAĞ TÜZMEN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Hafize DAĞ TÜZMEN | B-131 | [email protected] | 7925 |
Dersin İçeriği
Cinsel Sağlığa ve Üreme Sağlığı İle İlgili Temel Kavramlar, Üreme Hakları, Cinsel Sorunlar ve Tedavi Yöntemleri, CYBE Ve Korunma Yolları, Cinsel Kimlik Bozuklukları, Aile Planlaması ve Cinsellikle İlgili Yasal Konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında öğrencilerin aile yaşam döngüsü içerisindeki üreme sağlığı kavramını, üreme sağlığına ilişkin sorunların nedenlerini ve cinsel sağlıkla ilgili etkili müdahale yöntemleri konusunda danışanlarına gerekli desteği sağlamayı kavrayabilmeleri amaçlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme | P.12.2 | 1 |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | P.12.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Cinsellik ve cinsel sağlık |
2 | Cinsellikle ilgili temel kavramlar ve değerler |
3 | Sağlıklı cinsel yaşam |
4 | Üreme sistemi anatomi ve fizyolojisi |
5 | Cinsel fonksiyon ve cinsel yanıt döngüsü |
6 | Cinsel işlev bozuklukları ve tedavi yöntemleri |
7 | Cinsel kimlik gelişimi |
8 | Ara sınav |
9 | Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar |
10 | Doğurganlık bilinci ve aile planlaması-1 |
11 | Doğurganlık bilinci ve aile planlaması-2 |
12 | Cinselliğin psikolojisi |
13 | Cinsellikte iletişim |
14 | Cinsel sağlık ve üreme sağlığında geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları |
15 | Özellikli gruplarda cinsel yaşam ve cinsel sorunlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Duman, N.B. (2019). Cinsel Sağlık, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi: Ankara. |
Ersanlı K., Kumcagöz H. (2016). Cinsel Sağlık Eğitimi, 1. Baskı, Pagem Akademi: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 20 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 48 | 48 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 136 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P12 |
---|---|---|
Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme | 4 |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | 4 |