Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99501013 | Alternatif Tedaviler | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT | - | [email protected] | 1660 |
Dersin İçeriği
akupunktur, kupa terapi, sülük, hipnoz, ozon terapi, mezoterapi, apiterapi, osteopati, refleksoloji, homeopati, kayropraktik, lavra uygulaması, müzik terapi
Dersin Amacı
Sağlık bakımından tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemlerinin rolünü incelenmek ve seçilmiş klinik şartlar için alternatif tedavi yöntemlerinin etkilerini tanımlamak Öğrencilerin hastalarına tamamlayıcı tıp tedavilerini daha güvenle tavsiye edebilmeleri için farkındalık ve anlayışlarını artırmak, tamamlayıcı ve alternatif tıp yaklaşımlarında temel kavram, bilgi ve uygulamaları kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.12.1 | 1 |
Ö2 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | P.12.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı |
2 | Alternatif tedavi tanımı ve tarihçesi |
3 | Alternatif tedavi çeşitleri |
4 | Kadın sağlığı ile ilgili alternatif tıp yaklaşımları |
5 | Gebelik ile ilgili alternatif sağlık yaklaşımları |
6 | Doğum ve sonrası dönemde alternatif sağlık yaklaşımları |
7 | Jinekolojik onkolojide kullanılabilen alternatif sağlık yaklaşımları |
8 | Ara Sınav |
9 | Terapötik dokunma |
10 | Meditasyon |
11 | Aromaterapi ve fitoterapi |
12 | Hypnobırthıng |
13 | Anne bebek yogası |
14 | Masajlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Biana, C. B., Cecagno, D., Porto, A. R., Cecagno, S., Marques, V. D. A., & Soares, M. C. (2021). Non-pharmacological therapies applied in pregnancy and labor: an integrative review. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 55, 1-11. |
Corrigan, L., Moran, P., McGrath, N., Eustace-Cook, J., & Daly, D. (2021). Hamilelik yoga müdahalelerinin özellikleri ve etkinliği: Sistematik bir inceleme ve meta-analiz. Research Square. 1, 1-22. | |
Öztürk H, Şaylıgil Ö. (2016). Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları Yönetmeliği'nin etik açıdan değerlendirilmesi. Turkiye Klinikleri J Med Ethicc, 24(1), 1-10. | |
Şahin, S. (2017). Geleneksel, tamamlayıcı, alternatif tıp uygulamalarına genel bir bakış. Türk Aile Hek Dergisi, 21(4), 159-162. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P12 |
---|---|---|
Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | 3 |
Ö2 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | 3 |