Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99501008 | Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Hediye KARAKOÇ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye'de kadının konumu, toplumsal cinsiyet ve şiddet kavramları ve toplumsa yansımaları, toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve şiddetin önlenmesi için yapılanlar ve yapılması gerekenler ile ilgili konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Dünyada ve Türkiye'de kadının konumunu, toplumsal cinsiyet ve şiddet kavramlarını öğrenerek fizyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan toplumsal yaşama yansımalarını fark etmek, toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve şiddetin önlenmesi için yapılanlar ve yapılması gerekenler konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme | P.12.2 | 1 |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | P.12.5 | 1,3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Toplumsal cinsiyet kavramı, toplumsal cinsiyet kalıp yargıları ve cinsiyet ayrımcılığı |
2 | Toplumsal cinsiyetin kadına, erkeğe, aileye ve topluma yansımaları, toplumsal cinsiyet ve ebelik |
3 | Cam tavan sendromu, mobbing |
4 | Toplumsal cinsiyet temelli tıp |
5 | Toplumsal cinsiyetin sağlık/ üreme sağlığına etkileri |
6 | Şiddet, şiddet türleri , şiddetin psikolojisi |
7 | Aile içi şiddet , boşanma (öncesi ,süreci ve sonrası ) |
8 | Ara sınav |
9 | Dijital şiddet , flört şiddeti |
10 | Gebelik ve lohusalıkta şiddet |
11 | Çocuk istismar ve ihmali |
12 | Yaşlı ve engellilerin istismar ve ihmali |
13 | Medyanın ve sinemanın kadın ve şiddet konusuna bakışı (fıkra ,masal, şiir, oyun, şarkı, kitap, atasözü/deyim ,yazılı ve görsel medya analizi)namus cinayetleri |
14 | Farkındalığın arttırılması için yapılanlar ve yapılması gerekenler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Başar, F. (2020). Toplumsal Cinsiyet, 1. Baskı, Akademisyen Kitabevi: Ankara. |
Coşkun, A., Kızılkaya, N., Şahin, N. H., Oskay, Ü. Y., Rathfisch, G., Aslan, E., ... & Reis, N. (2016). Hemşire ve Ebeler için: Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri: Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 (%) |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 48 | 48 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 136 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P12 |
---|---|---|
Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme | 2 |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | 2 |