Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99501001 | Teknoloji Bağımlılığı | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Berna BAYIR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Berna BAYIR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bağımlılık, teknoloji bağımlılığı, internet bağımlılığı, Teknoloji bağımlılığı türleri ve özellikleri, telefon bağımlılığı, oyun bağımlılığı, oyun konsolları, sosyal medya, Bağımlılık ve karakteristik özellikleri, dijital bağımlılığı, Teknoloji bağımlılığının nedenleri, teknoloji bağımlılığının belirtileri, İletişim sürecinde medya, Teknoloji bağımlılığının sebep olduğu sorunlar, fizyolojik sorunlar, ruhsal sorunlar, sosyal sorunlar,Dijital çağda doğan yeni hastalıklar,Teknolojinin doğru kullanımı, teknolojinin kötüye kullanımı, Teknoloji bağımlılığında görülen diğer ruhsal sorunlar, anksiyete, psikotik bozukluklar, depresyon, madde kullanımı, teknoloji bağımlılığında risk faktörleri, Bağımlılık sürecinin ilerlemesi, öğrencilerle bağımlılık testi uygulaması ve değerlendirilmesi, Teknoloji bağımlılığında önleme çalışmaları, bağımlılığa gitmemek, Teknoloji bağımlılığından kurtulmak ve teknoloji bağımlılığı tedavisi, Teknoloji bağımlılığı konusunda yapılan itiraflar ve tartışma
Dersin Amacı
Bu dersin amacı teknoloji bağımlılığını teorik bilgiler kapsamında öğrenmek ve rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle bağımlılığı önlemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme | P.12.2 | 1 |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | P.12.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bağımlılıkta Önleme Yaklaşımı, Teknoloji Bağımlılığında Önleme Çalışmalarının Önemi |
2 | Bağımlılıklar İçin Risk Faktörü Olarak Çocukluk Dönemi Ruh Sağlığı Bozuklukları, Gençlerin Teknoloji Bağımlılığında Risk Faktörleri |
3 | Bağımlılık Tanısı ve İlgili Kavramlar, Davranışsal Bağımlılıklar |
4 | İnternet Bağımlılığı mı, Teknoloji Bağımlılığı mı? |
5 | Teknoloji Kullanım Türleri |
6 | Teknolojinin Fiziksel, Ruhsal, Sosyal Etkileri |
7 | Teknoloji Bağımlılığı Alt Grupları |
8 | Dijital Oyun Bağımlılığı Tanımı ve Zararları |
9 | Dijital Oyun Bağımlılığı Kriterleri ve Nedenleri |
10 | İnternet Bağımlılığı ve Tedavisi |
11 | Tedavi Yaklaşımları ve Zorlaştıran Faktörler |
12 | İnternet Bağımlılığını Kontrol İçin Öneriler |
13 | Güvenli İnternet Kullanım |
14 | Siber Zorbalık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gökel, Ö. (2020). Teknoloji Bağımlılığının Çeşitli Yaş Gruplarındaki Çocuklara Etkileri Hakkındaki Ebeveyn Görüşleri. Cyprus Turkish Journal of Psychiatry & Psychology, 2(1), 41-47 |
Kalkınma Bakanlığı (2018). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023), Sağlıklı Yaşam ve Bağımlılıkla Mücadele Çalışma Grubu Raporu, Ankara | |
Yeşilay Teknoloji Bağımlılığı Ders Notları | |
Yeşilay Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Raporları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P12 |
---|---|---|
Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme | 3 |
Ö2 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | 4 |