Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99500009 | Tıbbi Biyoloji ve Genetik | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜLBAHÇE MUTLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜLBAHÇE MUTLU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Hücre organelleri ve çekirdeği, hücre döngüsü ve hücre bölünmeleri, genetik materyaller, DNA ve kromozomlar, RNA gen ifadesinin kontrolü, epigenetik, protein snetezi, yapısı ve fonksiyonları, mutasyonlar, tamiri ve apoptoz, gıda analizinde moleküler teknikler, Mendel genetiği, kromozomların morfolojik özelik, kromozoal bozukluklar, otozomal dominant ve resesif kalıtım, çok etkenli kalıtım, mitokondriyal kalıtım, cinsiyete bağlı kalıtım, populasyon genetiği, gıda alerjileri, kanserli hücre gelişimi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrenciye genetik ve tıbbi biyolojinin temellerini, kalıtsal materyallerin görev ve mekanizmalarını öğretebilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alan dışı derslere dair terminolojiyi bilme | P.5.1 | 1 |
Ö2 | Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi | P.5.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Hücrenin Yapısı |
2 | Hücrenin Kimyasal Yapısı |
3 | Hücre Zarında Taşıma (Transport) Olayları. |
4 | Hücre Metabolizması |
5 | Hücre Bölünmesi |
6 | Genetik Materyalin Yapısı. |
7 | Ara Sınav |
8 | Rekombinant DNA Teknolojisi. |
9 | Genetik Materyalin Yapısı |
10 | Kalıtsal Nitelikler ve Kalıtım Kalıpları. |
11 | İnsan Kromozomları ve Kromozom Düzensizlikleri. |
12 | Epigenetik |
13 | Genel Tekrar |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Genetics: A Conceptual Approach, Sixth Edition, Benjamin A. Pierce, 2017. |
Genetics: A Conceptual Approach, Sixth Edition, Benjamin A. Pierce, 2017. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü: | 88 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 |
---|---|---|
Ö1 | Alan dışı derslere dair terminolojiyi bilme | 4 |
Ö2 | Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi | 4 |