Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99500008 | Sağlıkta Araştırma ve Biyoistatistik | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | . |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | . |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Biyoistatistik ile ilgili genel kavramlar, terminoloji ve kavramlar, istatistik verilerin sınıflaması, bölümleri, verilerin gruplandırılması, frekans tabloları ve grafik çizimleri, ilgili testlerin analizi ve yorumlanması.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilere istatistik ile ilgili temel kavramları öğretmek, biyoistatistiğin çalışma yaşamlarındaki yeri ve kullanım şeklini, karar verme süreçlerinde biyoistatistiğin yeri ve bilimsel karar vermenin önemini kavratmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi | 4 |
| P5 | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | SPSS programı uygulayarak tanımlayıcı istatistik yapar, yorumlar, değerlendirir. | P.2.9 | 1,7 |
| Ö2 | İstatistik ve araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları bilir. | P.5.7 | 1,7 |
| Ö3 | Araştırmayı tasarlarken araştırma desenini, literatür taraması yapmayı, hedef kitleyi belirlemeyi ve veri toplama yöntemlerini bilir. | P.5.8 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İstatistik ve Biyoistatistiğe Giriş- Temel Tanım ve Kavramlar |
| 2 | Frekans Tabloları, Çapraz Tablo, Tek ve İki Değişkenli Grafikler |
| 3 | Merkezi Eğilim Ölçüleri |
| 4 | Dağılım Ölçüleri |
| 5 | SPSS'e giriş |
| 6 | Veri hesaplama, dönüştürme ve tanımlayıcı istatistikler |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Olasılık, Olasılık Dağılımları |
| 9 | Evren ve Örnekleme, Örnekleme Dağılımları |
| 10 | Hipotez Testlerine Giriş ve Tek Örneklem Testleri |
| 11 | İki Örneklem Testleri |
| 12 | İkiden Fazla Örneklem Testleri |
| 13 | Parametrik ve Nonparametrik Hipotez Testleri - SPSS |
| 14 | Korelasyon analizi ve genel uygulamalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SPSS ile Biyoistatistik, Kazım Özdamar, Nisan Kitabevi Yayınları, Ankara, 2019. |
| SPSS 22 Uygulamalı Biyoistatistik, Yalçın Karagöz NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, 2019. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü: | 88 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | SPSS programı uygulayarak tanımlayıcı istatistik yapar, yorumlar, değerlendirir. | 5 | - |
| Ö2 | İstatistik ve araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları bilir. | - | 5 |
| Ö3 | Araştırmayı tasarlarken araştırma desenini, literatür taraması yapmayı, hedef kitleyi belirlemeyi ve veri toplama yöntemlerini bilir. | - | 5 |
