Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02180031 | Toplu Beslenme Sistemleri Uygulaması II | 4 | Bahar | 8 | 0+7+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Öğrencilerin mesleki tecrübe kazanabilmesi için sahadaki sorumlu amirlerinin kontrolünde, farklı kurumlarda uygulama gerçekleştirmesi. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yetişkin Hastalıklarında Tıbbi Beslenme I (02150015), Anne ve Çocuk Beslenmesi (02150017), Yetişkin Hastalıklarında Tıbbi Beslenme II (02160019) ve Çocuk Hastalıklarında Beslenme (02160022) derslerini almış olmak. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Tahsin Faruk BOZOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Tahsin Faruk BOZOĞLU | B-Z29 | [email protected] | 7967 |
Dersin İçeriği
Toplu Beslenme Sistemleri Uygulamaları
Dersin Amacı
Mesleki bilgi ve becerileri toplu beslenme sistemleri alanında uygulamaya geçirmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel sağlık alanı ve ilgili meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi | 3 |
| P10 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma | 2 |
| P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Diyetisyenlik mesleğinin çalışma alanlarını edindiği bilgiler dahilinde değerlendirebilme | P.1.6 | 6,7 |
| Ö2 | Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme | P.4.1 | 6,7 |
| Ö3 | Halk sağlığı alanında çalışan sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışabilme beceri ve yeteneği ile ekip çalışması becerisi kazanabilme | P.4.2 | 6,7 |
| Ö4 | Saha çalışması sırasında ortaya çıkan sorunları analiz edebilme | P.4.4 | 6,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 2 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 3 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 4 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 5 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 6 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 7 | Vize |
| 8 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 9 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 10 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 11 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 12 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 13 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders notları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 7 | 98 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 173 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,77 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Diyetisyenlik mesleğinin çalışma alanlarını edindiği bilgiler dahilinde değerlendirebilme | 3 | - |
| Ö2 | Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme | - | 4 |
| Ö3 | Halk sağlığı alanında çalışan sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışabilme beceri ve yeteneği ile ekip çalışması becerisi kazanabilme | - | 4 |
| Ö4 | Saha çalışması sırasında ortaya çıkan sorunları analiz edebilme | - | 4 |
