Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02170026 | Toplu Beslenme Sistemleri Uygulaması I | 4 | Güz | 7 | 0+7+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Öğrencilerin mesleki tecrübe kazanabilmesi için sahadaki sorumlu amirlerinin kontrolünde, farklı kurumlarda uygulama gerçekleştirmesi. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yetişkin Hastalıklarında Tıbbi Beslenme I (02150015), Anne ve Çocuk Beslenmesi (02150017), Yetişkin Hastalıklarında Tıbbi Beslenme II (02160019) ve Çocuk Hastalıklarında Beslenme (02160022) derslerini almış olmak. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Muteber Gizem KESER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Muteber Gizem KESER | B-Z29 | [email protected] | 7663 |
Dersin İçeriği
Toplu Beslenme Sistemleri Uygulamaları
Dersin Amacı
Mesleki bilgi ve becerileri toplu beslenme sistemleri alanında uygulamaya geçirmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve ilgili meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi | 3 |
P10 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma | 2 |
P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Diyetisyenlik mesleğinin çalışma alanlarını edindiği bilgiler dahilinde değerlendirebilme | P.1.6 | 6,7 |
Ö2 | Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme | P.4.1 | 6,7 |
Ö3 | Halk sağlığı alanında çalışan sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışabilme beceri ve yeteneği ile ekip çalışması becerisi kazanabilme | P.4.2 | 6,7 |
Ö4 | Saha çalışması sırasında ortaya çıkan sorunları analiz edebilme | P.4.4 | 6,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
2 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
3 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
4 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
5 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
6 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
7 | Vize |
8 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
9 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
10 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
11 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
12 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
13 | Toplu beslenme yapılan kuruluşta uygulama/gözlem - Toplu beslenme hizmeti verilen kurumlarda yönetim ve organizasyon yapısının gözlemlenmesi |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 7 | 98 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 173 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 |
---|---|---|---|
Ö1 | Diyetisyenlik mesleğinin çalışma alanlarını edindiği bilgiler dahilinde değerlendirebilme | 3 | - |
Ö2 | Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme | - | 4 |
Ö3 | Halk sağlığı alanında çalışan sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışabilme beceri ve yeteneği ile ekip çalışması becerisi kazanabilme | - | 4 |
Ö4 | Saha çalışması sırasında ortaya çıkan sorunları analiz edebilme | - | 4 |