Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02161050 | Mikrobiyota ve Sağlık | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN | B-Z30 | [email protected] | 7415 |
Dersin İçeriği
Beslenme ve mikrobiyota ilişkisi, sağlıklı mikrobiyota ve hastalıklar ile mikrobiyota ilişkisi, erişkin mikrobiyota ve çocukluk dönemi mikrobiyotanın özellikleri.
Dersin Amacı
Beslenme ve mikrobiyota ilişkinin değerlendirilmesi, sağlıklı mikrobiyota ve hastalıklar ile mikrobiyota arasındaki ilişkinin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve ilgili meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi | 3 |
P2 | Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Ulusal ya da uluslararası besin yetersizliği sonucu görülecek problemleri analiz edebilme | P.1.4 | 1 |
Ö2 | Beslenmenin önemi ve beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilme | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | P.11.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mikrobiyota Hakkında Genel Bilgiler |
2 | Sağlıklı Mikrobiyota |
3 | İmmün Sistemin Mikrobiyota ile İlişkisi |
4 | Mikrobiyota ve İlişkili Hastalıklar |
5 | Mikrobiyota ve İlişkili Hastalıklar |
6 | Obezite Mikrobiyota İlişkisi |
7 | Vize |
8 | Anne Sütü ve Ek Gıdalaırın Mikrobiyota' ya Etkisi |
9 | Fonksiyonel Besinler ve Mikrobiyota |
10 | Vitaminlerin Mikrobiyotaya Etkisi |
11 | Minerallerin Mikrobiyotaya Etkisi |
12 | Probiyotiklerin Bağırsak Mikrobiyotasına Etkisi |
13 | Mikrobiyota alanında güncel yaklaşımlar: Fekal transplantasyon |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Mikrobiyota,Ed Yong |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 136 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P11 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Ulusal ya da uluslararası besin yetersizliği sonucu görülecek problemleri analiz edebilme | 3 | - | 1 |
Ö2 | Beslenmenin önemi ve beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilme | - | 3 | - |
Ö3 | Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | - | 3 | - |