Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02151046 | Besin Destekleri | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Besin desteğinin ne olduğu, türleri, özellikleri, etiket okunması ve değerlendirilmesi, vitamin ve mineral desteği tebliği, iyi üretim uygulamaları ve besin desteklerinin beslenme yetersizlikleri ve kronik hastalıkların önlenmesindeki yeri, ülke politikaları ve yayınlar ile irdelenir.
Dersin Amacı
Besin desteği, türleri, tebliğler doğrultusunda özellikleri, kullanım alanları, beslenme sorunlarının önlenmesindeki yeri ile ilintili konuların irdelenmesi ve tartışılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve ilgili meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi | 3 |
P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi | 3 |
P10 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Besin bileşenlerinin olası sağlık etkilerini açıklayabilme | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan biyokimyasal yöntemlere ve onları etkileyecek faktörlere örnek verebilme | P.3.2 | 1 |
Ö3 | Besin öğesi alımındaki yetersizlik ve dengesizlik sonucunda oluşabilecek klinik belirtileri analiz edebilme | P.3.5 | 1 |
Ö4 | Farklı yaş grubu ve farklı hastalıklara sahip bireylerin; enerji, makro ve mikro besin ögesi gereksinimlerini karşılaştırabilme | P.3.7 | 1 |
Ö5 | Besin ögesi eksiklikleri ile ilişkili olası sağlık problemlerini bilme | P.10.1 | 1 |
Ö6 | Beslenme yetersizliği sorunlarını örneklendirebilme | P.10.2 | 1 |
Ö7 | Gıda katkı maddelerinin özelliklerini, besinlerde kullanımını ve yasal düzenlemeleri değerlendirebilme | P.10.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Besin Destekleri Mevzuatları ve Besin Desteği Çeşitleri |
3 | Vitamin destekleri |
4 | Mineral takviyeleri |
5 | Bitkisel destekler |
6 | Besin destekleri ve ilaç etkileşimi |
7 | Besin destekleri ve besin ögesi etkileşimi |
8 | Vize |
9 | Besin zenginleştirme politikaları |
10 | Besin destekleri ve hastalıklar |
11 | Besin destekleri ve hastalıklar |
12 | Besin destekleri ve hastalıklar |
13 | Besin destekleri ve özel gruplar |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Besin Takviyelerine Bilimsel Bakış, Akademisyen kitapevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 148 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P10 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Besin bileşenlerinin olası sağlık etkilerini açıklayabilme | 3 | - | - |
Ö2 | Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan biyokimyasal yöntemlere ve onları etkileyecek faktörlere örnek verebilme | - | 3 | - |
Ö3 | Besin öğesi alımındaki yetersizlik ve dengesizlik sonucunda oluşabilecek klinik belirtileri analiz edebilme | - | 4 | - |
Ö4 | Farklı yaş grubu ve farklı hastalıklara sahip bireylerin; enerji, makro ve mikro besin ögesi gereksinimlerini karşılaştırabilme | - | 4 | - |
Ö5 | Besin ögesi eksiklikleri ile ilişkili olası sağlık problemlerini bilme | - | - | 4 |
Ö6 | Beslenme yetersizliği sorunlarını örneklendirebilme | - | - | 4 |
Ö7 | Gıda katkı maddelerinin özelliklerini, besinlerde kullanımını ve yasal düzenlemeleri değerlendirebilme | - | - | 3 |