İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02150017 Anne ve Çocuk Beslenmesi 3 Güz 5 2+2+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Muteber Gizem KESER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Muteber Gizem KESER B-Z29 [email protected] 7663
Dersin İçeriği
Gebelik fizyolojisi, sorunları gereksinmesi ve beslenmesi, emziklilik fizyolojisi, sorunları gereksinimleri, anne sütü ve özellikleri, emziklilikte anne sütü uygulamaları, 0-1 yaş grubu çocukların özellikleri, gereksinimleri, 0-1 yaş grubu çocuklarda ek besinler, bebek mamaları ve özellikleri, beslenme ve mental gelişim, okul öncesi ve okul çağı çocuğun beslenmesi, adölesan çağı beslenmesi.
Dersin Amacı
Anne ve çocuk beslenmesinde her yaş grubu çocuk, gebe ve emzikli kadın beslenmesi gibi konular hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Temel sağlık alanı ve ilgili meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi 3
P2 Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi 3
P3 Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Besin ve beslenme kavramlarını açıklayabilme P.1.1 1
Ö2 Farklı gruplara beslenme eğitimi uygulayabilme P.1.3 1
Ö3 Beslenmenin önemi ve beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilme P.2.1 1
Ö4 Farklı yaş grubu ve farklı hastalıklara sahip bireylerin; enerji, makro ve mikro besin ögesi gereksinimlerini karşılaştırabilme P.3.7 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Türkiye`de ve Dünyada Çocuk Beslenmesi ve Sorunlara Genel Bakış
2 Gebelik fizyolojisi, sorunları gereksinmesi ve beslenmesi
3 Gebelik fizyolojisi, sorunları gereksinmesi ve beslenmesi
4 Emziklilik fizyolojisi, sorunları gereksinimleri
5 Emziklilik fizyolojisi, sorunları gereksinimleri
6 Anne sütü ve özellikleri, emziklilikte anne sütü uygulamaları Prematüre beslenmesi
7 Vize Sınavı
8 0-1 yaş grubu çocukların özellikleri, gereksinimleri
9 0-1 yaş grubu çocuklarda ek besinler, bebek mamaları ve özellikleri
10 Okul öncesi ve okul çağı çocuğun beslenmesi
11 Okul öncesi ve okul çağı çocuğun beslenmesi
12 Adölesan çağı beslenmesi
13 Adölesan çağı beslenmesi
14 Final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Köksal G, Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. 1. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2000.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 2 20
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 101
Toplam Yük / 30 3,37
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Besin ve beslenme kavramlarını açıklayabilme 4 - -
Ö2 Farklı gruplara beslenme eğitimi uygulayabilme 4 - -
Ö3 Beslenmenin önemi ve beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilme - 4 -
Ö4 Farklı yaş grubu ve farklı hastalıklara sahip bireylerin; enerji, makro ve mikro besin ögesi gereksinimlerini karşılaştırabilme - - 4