İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02141043 Mesleki İngilizce 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler .
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar .
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İngilizce'de sıkça kullanılan zamanlar, cümle bazında çeviriler, kısa metin bazında çeviriler, uzun metin bazında çeviriler, teknik yazı kapsamında çeviriler.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilere kişisel ve mesleki alanda açık, saygılı, özlü, tam ve doğru bir şekilde İngilizce eğitim kurmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mesleki kavramlara/terminolojiye yabancı dilde hakim olabilme P.7.1 1
Ö2 Yabancı dildeki ders materyallerini Türkçe'ye çevirebilme P.7.2 1
Ö3 Edinilen terminolojik bilgileri bilip, yabancı literatürle karşılaştırabilme P.7.5 1
Ö4 Yabancı dilde taranan kaynaklardaki bilgileri özetleme P.7.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş ve dersin tanıtımı
2 1A) Dinleme & Konuşma: Nasıl ders çalışırsın? Bir sunumdaki anahtar bilgiyi anlama ve notlar çıkarma. Gramer: Geniş zaman. (Sayfa: 9-10-11) ÖDEV: Kendini tanıtma üzerine 2'şer dakikalık bir sunum ödevi verilecek.
3 Sunumların dinlenmesi. 1B) Okuma: Metin türlerini ve konularını tespit etme. "Learning new skills"adlı metni okuyup sorularını yanıtlama ve notlar çıkarma. (Sayfa 12-13) ÖDEV: Sayfa 14'deki TASK 4, ödev olarak verilecek.
4 Ödev kontrol. 2A) Dinleme & Konuşma: Akademik websiteleri değerlendirme ve tasarımlarını anlama. Video: Bir öğrenci sunumu izlenecek ve notlar alınacak. Sunum dili nasıl olmalı? Sıralama sözcükleri (Firstly, secondly…) (Sayfa 23-24-25) ÖDEV: 3'er dakikalık Powerpoint'li sunum ödevi verilecek. (Bkz: TASK 5)
5 Sunumlar yapılacak ve değerlendirilecek. ÖDEV: 2D) Vocabulary kısmı ödev verilecek.
6 Ödev kontrol. 2C) Yazma: Betimleme nasıl yapılır? Akademik dil: Sıfat içeren isim tamlamaları. Sıfatları sıralamak. Sınıfla birlikte bir betimleme paragrafı yazılacak. (Sayfa 30-31) ÖDEV: Öğrenciler, bir şirket ya da organizasyon seçip onu betimleyecekler. (Bkz: TASK 3) (En az 100 kelime)
7 Ödevlere feedback verilecek. 2C) Yazma: Bir betimleme paragrafını analiz etme. Akademik dil: In addition, also, so, or, and, but. Bu bağlaçlar kullanılarak sınıfla birlikte bir betimleme paragrafı yazılacak. (Yine bir şirket ya da organizasyonla ilgili.) Vize hakkında bilgi verilecek. (Sayfa 32-33)
8 Vize
9 3A) Dinleme & Konuşma: Olimpiyat oyunları hakkında konuşma. VİDEO: Bu hususta bir ders videosu izlenecek ve notlar alınacak. Gramer: Comparative ve Superlative. (Sayfa 37-38-39) ÖDEV: 3'er dakikalık sunum ödevi verilecek. Türkiye'den bir şehir tanıtacaklar. (Bkz: Task 5)
10 Sunumlar yapılacak ve değerlendirilecek. ÖDEV: 3D) Vocabulary kısmı ödev verilecek.
11 Ödev kontrol. 4A) Dinleme & Konuşma: İstatistik tabloları üzerine çalışma. VİDEO: Küresel kakao üretimi ile ilgili bir öğrenci sunumu izleme. Akademik dil: Sayıları tam veya yaklaşık olarak söylemek. (Sayfa 51-52-53)
12 5C) Yazma: Tanımlamalar ve tarifler yapma. Akademik dil: a new word / idea + be + noun phrase. Sınıfla birlikte tanımlayıcı/tarif edici bir paragraf yazılacak. (Sayfa 72-73) ÖDEV: Öğrenciler bir paragrafta cep telefonlarını ya da bilgisayarlarını anlatacaklar. (Bkz: Sayfa 75 - TASK 3) (En az 100 kelime) İşlevlerinden vs. bahsedecekler. Betimleyici cümleler de ekleyebilirler.
13 Ödevlere geri bildirim verilecek. 5A) Dinleme & Konuşma. Biomimetics bilimiyle ilgili bir ders izlenecek ve notlar alınacak. Akademik dil: Tanımlar, açıklamalar, örnekler. Anthropomorphism ile ilgili metin okuma ve notlar çıkartma. (Sayfa 65-66-67) YAZMA ÖDEVİ: Öğrenciler (yurttaki veya evdeki) odalarını tarif etsinler, tanımlayıcı ya da betimleyici cümleler kursunlar. (En az 100 kelime)
14 Ödevlere geri bildirim verilecek. Genel tekrar yapılacak. Tercihen 5D) Vocabulary kısmı işlenebilir. Final sınavından bahsedilecek.
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Oxford EAP: A course in English for academic purposes. (Elementary A2)
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 15 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 35 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 27 27
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P7
Ö1 Mesleki kavramlara/terminolojiye yabancı dilde hakim olabilme 5
Ö2 Yabancı dildeki ders materyallerini Türkçe'ye çevirebilme 5
Ö3 Edinilen terminolojik bilgileri bilip, yabancı literatürle karşılaştırabilme 5
Ö4 Yabancı dilde taranan kaynaklardaki bilgileri özetleme 5