İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02141042 İletişim Becerileri 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN B-Z30 [email protected] 7415
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında iletişim, iletişim türleri, iletişim engelleri, sağlık iletişim konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
İnsan ilişkileri ile ilgili temel kavram ve ilkeleri, iletişim kuramları, modelleri ve becerileri konusunda bilgi ve beceri donanımına sahip olmayı sağlamak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi 3
P12 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgiyi sözlü iletişim yoluyla aktarabilme P.7.3 1
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme P.12.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin kapsamı ve gereklilikleri
2 İletişim tanımı, türleri, öğeleri
3 İletişim modelleri ve iletişim sınıflamaları
4 İletişim modelleri ve iletişim sınıflamaları
5 Olumlu iletişim ve öğeleri
6 Ara sınav
7 Kişilerarası ilişkilerde ve iletişimde mizah
8 Dinleme ve tepki verme
9 Olumsuz iletişim ve iletişim engelleri
10 Kendini anlatma penceresi
11 Etkili sunum teknikleri
12 Çatışma ve çatışma çözme
13 Aile içi ilişkiler ve iletişim
14 Final sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Cüceloğlu, D. (2016). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Yayınevi.
Demiray, U. (2016). Etkili İletişim. Ankara: Pegem Akademi.
Dökmen, Ü. (2016). Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Remzi Yayınevi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 148
Toplam Yük / 30 4,93
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P7 P12
Ö1 Bilgiyi sözlü iletişim yoluyla aktarabilme 4 -
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme - 4