Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02141039 | Yiyecek İçecek İşletmeciliği | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | . |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | . |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. İrem ALAÇIK DEVELİOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. İrem ALAÇIK DEVELİOĞLU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Fiyatlandırma, hizmet pazarlaması, ürün gelişimi, maliyet kontrolü aşamaları.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı yiyecek içecek işletmeciliği konunda temel bilgiler öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi | 3 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
| P10 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma | 4 |
| P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Toplumun beslenme durumu ve beslenme alışkanlıklarının saptanmasını ve gruplara bağlı farklılıkları analiz edebilme | P.2.4 | 1 |
| Ö2 | Edinilen bilgilerin sahadaki etkinliğinin değerlendirilmesi | P.8.6 | 1 |
| Ö3 | Gıda güvenliği ile ilgili yasal otoriterin farkında olma | P.10.4 | 1 |
| Ö4 | Mutfak çalışanlarıyla ilişkide etik değerler ve sorumluluk bilinci kapsamında hareket etme | P.11.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse genel giriş ve işletmecilik hakkında temel bilgiler |
| 2 | İşletme süreci ve işletme ile ilgili temel kavramlar |
| 3 | Yiyecek-içecek işletmelerinin sınıflandırılması ve örgütlenmesi |
| 4 | Yiyecek içecek hizmetlerinin verildiği işletmeler ve özellikleri |
| 5 | Yiyecek içecek işletmelerinde dekoratif ve işlevsel tasarım |
| 6 | Yiyecek içecek işletmelerinde kuruluş çalışmaları ve araştırmaları |
| 7 | Vize |
| 8 | Yiyecek içecek hizmetleri pazarlaması |
| 9 | Yiyecek içecek işletmelerinde maliyet kontrolü |
| 10 | Yiyecek içecek işletmelerinde satın alma süreci |
| 11 | Yiyecek içecek işletmelerinde depolama ve stok kavramları |
| 12 | Yiyecek içecek işletmelerinde üretim hataları ve gider tahmini değerlendirmesi |
| 13 | Yiyecek içecek işletmelerinde gıda - iş güvenliği ve hijyen kavramları |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yılmaz Y, Yılmaz Ö, Yılmaz Ö. Yiyecek İçecek İşletmeciliği. Detay Yayıncılık,2013. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 148 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P8 | P10 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Toplumun beslenme durumu ve beslenme alışkanlıklarının saptanmasını ve gruplara bağlı farklılıkları analiz edebilme | 4 | - | - | - |
| Ö2 | Edinilen bilgilerin sahadaki etkinliğinin değerlendirilmesi | - | 4 | - | - |
| Ö3 | Gıda güvenliği ile ilgili yasal otoriterin farkında olma | - | - | 3 | - |
| Ö4 | Mutfak çalışanlarıyla ilişkide etik değerler ve sorumluluk bilinci kapsamında hareket etme | - | - | - | 4 |
