Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02141038 | Görsel Sanatlara Giriş | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Canan DELİDUMAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Canan DELİDUMAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, Sanat ve Güzellik, Renkler,Sanatsal imge, Estetik kategoriler, Güzelin özü, Sanatta Güzel, Sanatta biçim ve içerik, Resim Teknikleri, Sanat ve Felsefe, Günümüzde estetiğin irdelendiği alanların anlaşılması, oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, disiplinler arası bir yaklaşımla sanatı ele almaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | 4 |
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme | P.5.5 | 1 |
Ö2 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme | P.12.3 | 1 |
Ö3 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | P.12.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İnsan Vücudu Tipleri |
2 | Renkler |
3 | Renk Karışımları |
4 | Renk Kontrastları |
5 | Renklerin Psikolojik Etkileri |
6 | Resim Teknikleri |
7 | Vize |
8 | Kolaj, Dekolaj ve Asamblaj |
9 | Lavi Tekniği |
10 | Akrilik Boya Tekniği |
11 | Üç Boyutlu Çalışmalar ve malzemeleri |
12 | Rölyef, Heykel |
13 | Mekanın Düzenlenmesi |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aker, Sabia ve Serap etike, Resim II, Türk Tarih Kurumu Yayınları,1986 |
Albert, H., Richard, K. (Ed.), Aristotle, Augustine, Plato, Plotinus Philosophies of Art and Beauty: Selected Readings in Aesthetics From Plato to Heidegger, The Modern Library, New York, 1964 | |
Aristoteles, Poetika, (Çev. İsmail Tunalı), Remzi Kitabevi, İstanbul, 1995 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 148 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P12 |
---|---|---|---|
Ö1 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme | 4 | - |
Ö2 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme | - | 5 |
Ö3 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | - | 4 |