Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02131036 | Bilimsel Yayın Analizi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | . |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | . |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Akademik araştırmalarda bilimsel yöntem, araştırmaya giriş. Araştırma probleminin tanımlanması, araştırma tasarımı, anket tasarımı, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri. Doğru referans vermek. Yurtiçi ve yurtdışı kütüphanelere ilişkin araştırma örnekleri.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrenciye, sağlık bilimleri araştırmalarında, kaliteli, etkin ve verimli araştırıcı olma bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | 5 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
| P9 | Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alan dışı derslere dair terminolojiyi bilme | P.5.1 | 1 |
| Ö2 | Alan dışı bilgileri özümseme | P.5.2 | 1 |
| Ö3 | Güncel literatür taraması yapabilme | P.5.3 | 1 |
| Ö4 | Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi | P.5.4 | 1 |
| Ö5 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme | P.5.5 | 1 |
| Ö6 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri özetleme | P.5.6 | |
| Ö7 | Alanındaki güncel bilgiye hangi kaynak ve yöntemlerle erişeceğini bilme | P.8.1 | 1 |
| Ö8 | Güncel bilgileri yeni teknolojik gelişmeler ışığında özümseme | P.8.2 | 1 |
| Ö9 | Alanında güncel literatür taraması yapabilme | P.8.3 | 1 |
| Ö10 | Literatürdeki eksiklikleri bilir | P.9.1 | 1 |
| Ö11 | Araştırma planlamanın ilkelerini özümser | P.9.2 | 1 |
| Ö12 | Disipline özgü bir konuda araştırma planlar ve veri toplar | P.9.3 | 1 |
| Ö13 | Araştırma sonuçları ile literatürdeki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyabilme | P.9.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders içeriği yöntemi, planı ve ödev dağılımı |
| 2 | Bilimsel araştırma ve önemi: Genel tanıtım |
| 3 | Bilimsel bilgiye erişim |
| 4 | Bilimsel araştırmada yöntem |
| 5 | Araştırma desenleri ve yöntemleri |
| 6 | Bilimsel araştırmada veri toplama yöntemleri |
| 7 | Vize |
| 8 | Bilimsel araştırmalarda evren ve örnekleme |
| 9 | Bilimsel araştırmalarda geçerlilik ve güvenilirlik |
| 10 | Bilimsel araştırmalarda temel istatiksel analizler |
| 11 | Bilimsel araştırmalarda temel istatiksel analizler |
| 12 | Nitel araştırmalarda veri analizi |
| 13 | Bilimsel etik ve araştırma etiği |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Baş, Türker, Akturan, Ulun (2008) Nitel araştırma yöntemleri Nvivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Ankara: Seçkin Yayınevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 20 | 2 | 40 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 143 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,77 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 | P8 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Alan dışı derslere dair terminolojiyi bilme | 5 | - | - |
| Ö2 | Alan dışı bilgileri özümseme | 5 | - | - |
| Ö3 | Güncel literatür taraması yapabilme | 5 | - | - |
| Ö4 | Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi | 5 | - | - |
| Ö5 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme | 5 | - | - |
| Ö6 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri özetleme | 5 | - | - |
| Ö7 | Alanındaki güncel bilgiye hangi kaynak ve yöntemlerle erişeceğini bilme | - | 5 | - |
| Ö8 | Güncel bilgileri yeni teknolojik gelişmeler ışığında özümseme | - | 5 | - |
| Ö9 | Alanında güncel literatür taraması yapabilme | - | 5 | - |
| Ö10 | Literatürdeki eksiklikleri bilir | - | - | 5 |
| Ö11 | Araştırma planlamanın ilkelerini özümser | - | - | 5 |
| Ö12 | Disipline özgü bir konuda araştırma planlar ve veri toplar | - | - | 5 |
| Ö13 | Araştırma sonuçları ile literatürdeki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyabilme | - | - | 4 |
