İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02131035 Beslenme Ekolojisi 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler .
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar .
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Fatma Didem TUNÇEZ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Didem TUNÇEZ - [email protected]
Dersin İçeriği
Çevre-beslenme ilişkisi , çevre kirliliğinin besinlere etkisi, tarladan sofraya sağlıklı gıda temini, besinlerin yapısına kimyasal ve biyolojik etki eden unsurlar
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, ekolojinin temeli, beslenmeyle ve çevreyle olan ilişkisini saptamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi 3
P4 Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi 4
P6 Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5
P8 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Besin bileşenlerinin olası sağlık etkilerini açıklayabilme P.1.2 1
Ö2 Toplum beslenmesinin önemini bilme ve sahada pratiğe dönüştürebilme P.1.5 1
Ö3 Beslenmenin önemi ve beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilme P.2.1 1
Ö4 Gıdalardaki olası riskleri listeleyebilme P.2.2 1
Ö5 Toplumun beslenme durumu ve beslenme alışkanlıklarının saptanmasını ve gruplara bağlı farklılıkları analiz edebilme P.2.4 1
Ö6 Gıdaların doğru muhafaza tekniklerini açıklayabilme P.2.7 1
Ö7 Beslenme eğitiminin bireylerin yaşamının sürdürülmesi ve hastalıkların önlenmesindeki rolüne örnek verebilme P.3.3 1
Ö8 Besin öğesi alımındaki yetersizlik ve dengesizlik sonucunda oluşabilecek klinik belirtileri analiz edebilme P.3.5 1
Ö9 Gıda katkı maddelerinin özelliklerini, besinlerde kullanımını ve yasal düzenlemeleri değerlendirebilme P.10.6
Ö10 Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme P.11.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Beslenme ve çevre Etkileşimi
2 Ekoloji ve genel kavramlar
3 Ekolojik tarım ve hayvancılık
4 Gıdada Pestisit
5 Metallerin Gıdaya Toksik Etkisi
6 Metallerin Gıdaya Toksik Etkileri
7 Vize
8 Süte Geçebilen Zehirli Maddeler
9 GDO
10 Kanser ve Beslenme İlişkisi
11 Besinlerimizin kimyası
12 Besin Güvenliği
13 İklim değişikliği ve gıda-tarıma etkileri
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ekoloji ve Besin hakkındaki güncel makaleler
Kutluay Merdol, t, Tarihten Günümüze Toplumlar ve beslenme alışkanlıkları, Türk Halk Kültürü araştırma ve tanıtım Vakıf Yayın, 1998
Gıda Güvenliği
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 7 3 21
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 136
Toplam Yük / 30 4,53
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P10 P11
Ö1 Besin bileşenlerinin olası sağlık etkilerini açıklayabilme 3 - - - -
Ö2 Toplum beslenmesinin önemini bilme ve sahada pratiğe dönüştürebilme 5 - - - -
Ö3 Beslenmenin önemi ve beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilme - 3 - - -
Ö4 Gıdalardaki olası riskleri listeleyebilme - 5 - - -
Ö5 Toplumun beslenme durumu ve beslenme alışkanlıklarının saptanmasını ve gruplara bağlı farklılıkları analiz edebilme - 3 - - -
Ö6 Gıdaların doğru muhafaza tekniklerini açıklayabilme - 3 - - -
Ö7 Beslenme eğitiminin bireylerin yaşamının sürdürülmesi ve hastalıkların önlenmesindeki rolüne örnek verebilme - - 3 - -
Ö8 Besin öğesi alımındaki yetersizlik ve dengesizlik sonucunda oluşabilecek klinik belirtileri analiz edebilme - - 5 - -
Ö9 Gıda katkı maddelerinin özelliklerini, besinlerde kullanımını ve yasal düzenlemeleri değerlendirebilme - - - 3 -
Ö10 Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme - - - - 3