Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
021310033 | Kritik Düşünme Stratejileri | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Sunum, soru-cevap, tartışma ve değerlendirme. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Kritik düşünmenin ne olduğu, özelliği, faydaları, kritik düşünme çeşitleri, uygulama alanları, kritik olmayan düşünce ile olan farkları, bizim bir düşünen olarak kritik düşüncenin hangi aşamasında olduğumuz, iyi bir düşünen olmak için hangi nitelikleri taşımamız gerektiği, makale ve yazıları kritize etme vb.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, eleştirel düşünme kavramına genel bir bakış kazandırmak ve öğrencinin iş hayatında bu becerilerini kullanmasına yardım etmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | 3 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alan dışı bilgileri özümseme | P.5.2 | 1 |
Ö2 | Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi | P.5.4 | 1 |
Ö3 | Alanındaki güncel bilgiye hangi kaynak ve yöntemlerle erişeceğini bilme | P.8.1 | 1 |
Ö4 | Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve güncel literatürle karşılaştırılması | P.8.5 | 1 |
Ö5 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | P.12.1 | 1 |
Ö6 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme | P.12.2 | 1 |
Ö7 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | P.12.5 | 1 |
Ö8 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | P.12.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Düşünme ve Eleştirel Düşünme |
2 | Eleştirel Düşünme ile İlgili Temel Kavramlar |
3 | Eleştirel Düşünme Ögeleri |
4 | Eleştirel Düşünme Süreci ve Özellikleri |
5 | Eleştirel Düşünme Yoluyla Sorun Çözme |
6 | Eleştirel Düşünmenin Bireysel Yaşamdaki yeri ve Önemi |
7 | Ara Sınav |
8 | Eleştirel Düşünmenin Mesleki Yaşamdaki Yeri ve Önemi |
9 | Eleştirel Düşünmin uygulandığı alanlar. |
10 | Bir makale, kitap veya yazının eleştirel düşünce açısından çözümlenmesi, |
11 | Eleştirel Dinleme |
12 | Eleştirel düşünmenin aşamaları ve meydan okunan düşünür. |
13 | Eleştirel Düşünme aşamalarından acemi düşünür. |
14 | Düşünme aşamalarındanİyi düşünen olmak için alıştırma yapan düşünür ve özellikleri vb. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 2. Şahinel S. Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002. |
Richard PAUL- Linda ELDER, Kritik Düşünce, Ankara: Nobel Yayınları, 2016. | |
1. Richard PAUL- Linda ELDER, Kritik Düşünce, Nobel Yayınları, Ankara. | |
3.Tracy BOVWELL-Gary KEMP, Eleştirel Düşünme Kılavuzu, Çeviren: Bilge Tanrıseven, TÜBİTAK Yayınları, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 6 (%) |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 6 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 48 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P8 | P12 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Alan dışı bilgileri özümseme | 4 | - | - |
Ö2 | Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi | 3 | - | - |
Ö3 | Alanındaki güncel bilgiye hangi kaynak ve yöntemlerle erişeceğini bilme | - | 3 | - |
Ö4 | Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve güncel literatürle karşılaştırılması | - | 2 | - |
Ö5 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme | - | - | 3 |
Ö6 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme | - | - | 4 |
Ö7 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | - | - | 4 |
Ö8 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme | - | - | 5 |