İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
021310033 Kritik Düşünme Stratejileri 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum, soru-cevap, tartışma ve değerlendirme.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM - [email protected]
Dersin İçeriği
Kritik düşünmenin ne olduğu, özelliği, faydaları, kritik düşünme çeşitleri, uygulama alanları, kritik olmayan düşünce ile olan farkları, bizim bir düşünen olarak kritik düşüncenin hangi aşamasında olduğumuz, iyi bir düşünen olmak için hangi nitelikleri taşımamız gerektiği, makale ve yazıları kritize etme vb.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, eleştirel düşünme kavramına genel bir bakış kazandırmak ve öğrencinin iş hayatında bu becerilerini kullanmasına yardım etmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması 3
P8 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
P12 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alan dışı bilgileri özümseme P.5.2 1
Ö2 Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi P.5.4 1
Ö3 Alanındaki güncel bilgiye hangi kaynak ve yöntemlerle erişeceğini bilme P.8.1 1
Ö4 Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve güncel literatürle karşılaştırılması P.8.5 1
Ö5 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme P.12.1 1
Ö6 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme P.12.2 1
Ö7 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme P.12.5 1
Ö8 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme P.12.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Düşünme ve Eleştirel Düşünme
2 Eleştirel Düşünme ile İlgili Temel Kavramlar
3 Eleştirel Düşünme Ögeleri
4 Eleştirel Düşünme Süreci ve Özellikleri
5 Eleştirel Düşünme Yoluyla Sorun Çözme
6 Eleştirel Düşünmenin Bireysel Yaşamdaki yeri ve Önemi
7 Ara Sınav
8 Eleştirel Düşünmenin Mesleki Yaşamdaki Yeri ve Önemi
9 Eleştirel Düşünmin uygulandığı alanlar.
10 Bir makale, kitap veya yazının eleştirel düşünce açısından çözümlenmesi,
11 Eleştirel Dinleme
12 Eleştirel düşünmenin aşamaları ve meydan okunan düşünür.
13 Eleştirel Düşünme aşamalarından acemi düşünür.
14 Düşünme aşamalarındanİyi düşünen olmak için alıştırma yapan düşünür ve özellikleri vb.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 2. Şahinel S. Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002.
Richard PAUL- Linda ELDER, Kritik Düşünce, Ankara: Nobel Yayınları, 2016.
1. Richard PAUL- Linda ELDER, Kritik Düşünce, Nobel Yayınları, Ankara.
3.Tracy BOVWELL-Gary KEMP, Eleştirel Düşünme Kılavuzu, Çeviren: Bilge Tanrıseven, TÜBİTAK Yayınları, Ankara
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 6 (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 6 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 48 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 1 5 5
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 25 25
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P8 P12
Ö1 Alan dışı bilgileri özümseme 4 - -
Ö2 Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi 3 - -
Ö3 Alanındaki güncel bilgiye hangi kaynak ve yöntemlerle erişeceğini bilme - 3 -
Ö4 Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve güncel literatürle karşılaştırılması - 2 -
Ö5 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme - - 3
Ö6 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme - - 4
Ö7 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme - - 4
Ö8 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme - - 5