Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02130007 | Besin Kimyası ve Uygulamaları | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Tahsin Faruk BOZOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Tahsin Faruk BOZOĞLU | B-Z30 | [email protected] | 7967 |
Dersin İçeriği
Besin kimyasına giriş, su yapı ve özellikleri, gerçek çözeltiler, koloit çözeltiler, karbonhidratlar I-II, Proteinler I-II, Lipitler I-II, vitaminler, mineraller, enzimler, besinlerdeki kimyasal kalite değişimleri, besinlerin depolanması esnasında kalitede oluşan değişmeler.
Dersin Amacı
Öğrencilere besinlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri ve fonksiyonlarını anlamalarını sağlayacak bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve ilgili meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi | 5 |
P2 | Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi | 4 |
P10 | Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma | 2 |
P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Besin ve beslenme kavramlarını açıklayabilme | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Gıdalardaki olası riskleri listeleyebilme | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Gıda katkı maddelerinin özelliklerini, besinlerde kullanımını ve yasal düzenlemeleri değerlendirebilme | P.10.6 | 1 |
Ö4 | Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | P.11.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Besin kimyasına giriş |
2 | Karbonhidratların kimyasal yapısı, monosakkaritler, oligosakkaritler, polisakkaritler |
3 | Karbonhidratların sınıflandırılması |
4 | Karbonhidratların genel özellikleri |
5 | Lipidlerin kimyasal yapısı, Trigliserid, Yağ asitleri |
6 | Yağların sınıflandırılması |
7 | Vize Sınavı |
8 | Yağların bazı özellikleri |
9 | Proteinlerin kimyasal yapısı ve özellikleri |
10 | Proteinlerin sınıflandırılması |
11 | Suyun yapısı ve fonksiyonları |
12 | Mineral maddelerin yapısı ve fonksiyonları |
13 | Vitaminlerin yapısı ve fonksiyonları |
14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Yağ kimyası, Kayahan, M., TMMOB GMO, Kitaplar serisi:18, Ankara, 2008. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 71 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,37 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P10 | P11 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Besin ve beslenme kavramlarını açıklayabilme | 5 | - | - | - |
Ö2 | Gıdalardaki olası riskleri listeleyebilme | - | 5 | - | - |
Ö3 | Gıda katkı maddelerinin özelliklerini, besinlerde kullanımını ve yasal düzenlemeleri değerlendirebilme | - | - | 4 | - |
Ö4 | Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | - | - | - | 4 |