Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02110002 | Anatomi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Taner ZİYLAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Taner ZİYLAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Hücreler, dokular ve iskelet sistem, kas sistemi ve kas fizyolojisi, vücudu oluşturan kaslar ve fonksiyonları, sinir sistemi, dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi ve diğer tüm organ ve dokuların anatomisi.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, vücudun temel yapısı, sistemleri oluşturan yapı ve organların görevleri anatomik özellikleri, lokasyonları ve birbirleri ile olan ilişkileri kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | 3 |
P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alan dışı derslere dair terminolojiyi bilme | P.5.1 | 1 |
Ö2 | Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | P.11.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Anatomiye giriş ve tıbbi terminoloji |
2 | Hareket Sistemi Anatomisi - Kemikler |
3 | Hareket Sistemi Anatomisi - Eklemler |
4 | Hareket Sistemi Anatomisi - Kaslar |
5 | Dolaşım ve Solunum Sistemleri Anatomisi |
6 | Sindirim Sistemi Anatomisi |
7 | Sindirim Sistemi Anatomisi |
8 | Ara Sınav |
9 | Kadın/Erkek Üreme Sistemi Anatomisi |
10 | Endokrin Sistem Anatomisi |
11 | Duyu Organları Anatomisi |
12 | Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi |
13 | Periferik Sinir Sistemi Anatomisi |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gray's Anatomy, İlgi S., Yıldırım M., Güneş Tıp Kitabevi, İstanbul 2009. |
Anatomi 1-2, Arıncı J., Elhan A., Güneş Tıp Kitabevi, İstanbul 2020. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 91 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P11 |
---|---|---|---|
Ö1 | Alan dışı derslere dair terminolojiyi bilme | 4 | - |
Ö2 | Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | - | 3 |