İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900005 Türk Dili II 4 Bahar 8 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
• Noktalama işaretlerinin kullanımı • Dilekçe vb. yazıların yazılması. • Rapor yazma. • Güzel ve etkili konuşma.
Dersin Amacı
Türk dilinin tarihi gelişiminin, yapısının, yazma ve konuşma tekniklerinin öğretilmesine devam edilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi 5
P8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir P.7.3 5
Ö2 Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi P.7.5 5
Ö3 Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir P.7.6 5
Ö4 Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur P.7.7 5
Ö5 Türk dilini doğru kullanır ve sözel ve sözel olmayan yollarla kendini etkili bir şekilde ifade eder P.8.14 1
Ö6 Bilimsel kavramları ve bilimsel yazı hazırlama tekniklerini bilir ve uygular. Bilimsel araştırmada yer alması gereken aşamaları bilir ve tanımlar P.8.15 1
Ö7 Temel dil becerileri hakkında genel bilgi sahibi olur P.8.16 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Noktalama işaretlerinin kullanımı öğretilecek
4 Dilekçe vb. yazıların yazılması öğretilecek
8 Rapor yazma öğretilecek
12 Güzel konuşma öğretilecek
14 Etkili konuşma öğretilecek
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Dil ve Diksiyon Yazılı ve Sözlü Anlatım Bozuklukları Sıddık AKBAYIR
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P7 P8
Ö1 Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir 5 -
Ö2 Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi 5 -
Ö3 Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir 5 -
Ö4 Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur 5 -
Ö5 Türk dilini doğru kullanır ve sözel ve sözel olmayan yollarla kendini etkili bir şekilde ifade eder - 5
Ö6 Bilimsel kavramları ve bilimsel yazı hazırlama tekniklerini bilir ve uygular. Bilimsel araştırmada yer alması gereken aşamaları bilir ve tanımlar - 5
Ö7 Temel dil becerileri hakkında genel bilgi sahibi olur - 5