Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900005 | Türk Dili II | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ | C-313 | [email protected] | 7471 |
Dersin İçeriği
• Noktalama işaretlerinin kullanımı • Dilekçe vb. yazıların yazılması. • Rapor yazma. • Güzel ve etkili konuşma.
Dersin Amacı
Türk dilinin tarihi gelişiminin, yapısının, yazma ve konuşma tekniklerinin öğretilmesine devam edilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir | P.7.3 | 5 |
Ö2 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | P.7.5 | 5 |
Ö3 | Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir | P.7.6 | 5 |
Ö4 | Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur | P.7.7 | 5 |
Ö5 | Türk dilini doğru kullanır ve sözel ve sözel olmayan yollarla kendini etkili bir şekilde ifade eder | P.8.14 | 1 |
Ö6 | Bilimsel kavramları ve bilimsel yazı hazırlama tekniklerini bilir ve uygular. Bilimsel araştırmada yer alması gereken aşamaları bilir ve tanımlar | P.8.15 | 1 |
Ö7 | Temel dil becerileri hakkında genel bilgi sahibi olur | P.8.16 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Noktalama işaretlerinin kullanımı |
2 | Noktalama işaretlerinin kullanımı |
3 | Noktalama işaretlerinin kullanımı |
4 | Dilekçe vb. yazıların yazılması |
5 | Dilekçe vb. yazıların yazılması |
6 | Dilekçe vb. yazıların yazılması |
7 | Dilekçe vb. yazıların yazılması |
8 | Rapor yazma |
9 | Rapor yazma |
10 | Rapor yazma |
11 | Rapor yazma |
12 | Güzel konuşma |
13 | Güzel konuşma |
14 | Etkili konuşma öğretilecek |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Dil ve Diksiyon Yazılı ve Sözlü Anlatım Bozuklukları Sıddık AKBAYIR |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P7 | P8 |
---|---|---|---|
Ö1 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir | 5 | - |
Ö2 | Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi | 5 | - |
Ö3 | Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir | 5 | - |
Ö4 | Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | - |
Ö5 | Türk dilini doğru kullanır ve sözel ve sözel olmayan yollarla kendini etkili bir şekilde ifade eder | - | 5 |
Ö6 | Bilimsel kavramları ve bilimsel yazı hazırlama tekniklerini bilir ve uygular. Bilimsel araştırmada yer alması gereken aşamaları bilir ve tanımlar | - | 5 |
Ö7 | Temel dil becerileri hakkında genel bilgi sahibi olur | - | 5 |