İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
KTO Karatay Üniversitesi
AKTS Bilgi Sistemi
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Matematik, fen bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
P.1.1) Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilme
P.1.2) Sayısal hesaplamaları ve analizi bilme
P.1.3) İstatistik ve olasılığın temel kavramlarını bilme
P.1.4) Öğrenciler temel malzeme türlerini tanımlayabilme becerisi kazanırlar
P.1.5) Öğrenciler atomik yapıdan başlayarak malzemelerin yapısı ve özellikleri arasında ilişki kurabilme becerisi kazanırlar
P.1.6) Öğrenciler malzemelerin mekanik, elektriksel, manyetik ve optik özelliklerini kavrarlar
P.1.7) Temel Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular.
P.1.8) İleri Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.1.9) Temel Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.1.10) İleri Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.1.11) Statik sistemlerin dengesini ve kuvvetle ilişkilerini inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.1.12) Mekanizmaların ve Makinaların kinematik ve kinetik analizlerini yapar, mühendislik sistemlerine uygular
P.1.13) Kontrol sistemlerin modellenmesini ve kontrolcü tasarımlarını inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.1.14) Dinamik sistemlerin hareketlerini ve kuvvetle ilişkilerini inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.1.15) Konvolüsyon toplamı ve Katlama İntegralini anlama
P.1.16) Temel istatistiksel hesapları yapabilme
P.1.17) Matematik, fen ve mühendislik bilgi ve deneyimlerini gerçek problemlere uygulayabilme becerisi
P.1.18) Temel Matematik bilgi ve teoremlerini bilir
P.1.19) Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir
P.1.20) Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir
P.1.21) Mühendislik sistemlerinin matematik modellerini kurar ve bilgisayarda benzetimini yapar
P.1.22) Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilir
P.1.23) Diferansiyel Denklemleri, çözüm yöntemlerini ve mühendislik uygulamalarını bilir
P.1.24) Termodinamik yasalarını ve saf maddelerin faz değişimlerini bilir. Termodinamik özellik tablolarını kullanabilir
P.1.25) Termodinamiğin birinci yasasını çevrime, kapalı ve açık sistemlere uygular, sistem analizi yapar. Isı ve iş ilişkilerini, kütle ve enerji denkliklerini hesaplar.
P.1.26) Akışkanlar Mekaniği ve Isı Transferi temel kavramlarını öğrenir.
P.1.27) Matrisler üzerinde tanımlı işlemleri yapabilecektir
P.1.28) Bir matrise ilkel satır ve sütun işlemlerini uygulayabilecek ve lineer denklem sistemlerini çözebilecektir
P.1.29) Matrisin tersinir olup olmadığını belirleyebilecek, varsa matrisin tersini hesaplayabilecektir
P.1.30) Determinant kavramını öğrenecektir.
P.1.31) Temel Fizik bilgi ve teoremlerini bilir
P.1.32) Temel Fizik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilir
P.1.33) Mekatronik sistem tasarımı ilkelerini öğrenmek
P.1.34) Elektrik ve mekanik sistemleri modelleme becerisi
P.1.35) Sensör Teknolojilerinin ayrıntılarının öğrenilmesi
P.1.36) Gelişmiş proje için mikrodenetleyici programlayabilme
P.1.37) Bir mekatronik sistem tasarlama, inşa etme ve uygulama becerisi
P.1.38) Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme
P2) Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
P.2.1) Hidrolik ve pnömatik aktüatörleri bilir, kontrol bileşenlerinin kullanım politikalarını bilir, bileşen seçimi ve devre tasarımı yapar
P.2.2) Robotların türlerini ve temel uygulamalarını bilir
P.2.3) Robotik sistemlerde kullanılan eyleyiciler ve sürücü sistemlerine dair detayları bilir
P.2.4) Akıllı mekatronik sistemlerin sistem arayüzü, enstrümantasyon ve kontrol alanlarındaki uygulamaları hakkında güncel bilgilere sahip olur
P.2.5) Akıllı mekatronik sistemlerin robotik alanındaki uygulamaları hakkında güncel bilgiye sahip olur
P.2.6) Temel elektrik ve elektronik elemanlarının özelliklerini bilme
P.2.7) Diyotlu devreleri analiz edebilme
P.2.8) Analog sinyal şekillendirme devrelerini analiz edebilme
P.2.9) Transistörlü devreleri analiz edebilme
P.2.10) Sayı sistemlerini bilme
P.2.11) Boole cebri kurallarını bilme ve kullanabilme
P.2.12) Mantık fonksiyonlarını sadeleştirebilme
P.2.13) Elektronik sinyal şekillendirme devrelerini bilme
P.2.14) Sensörlerin genel özelliklerini bilme
P.2.15) Aktüatörlerin genel özelliklerini bilme
P.2.16) Temel Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.2.17) İleri Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.2.18) Temel Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.2.19) İleri Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.2.20) Statik sistemlerin dengesini ve kuvvetle ilişkilerini inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.2.21) Mekanizmaların ve Makinaların kinematik ve kinetik analizlerini yapar, mühendislik sistemlerine uygular
P.2.22) Kontrol sistemlerin modellenmesini ve kontrolcü tasarımlarını inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.2.23) Dinamik sistemlerin hareketlerini ve kuvvetle ilişkilerini inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.2.24) Bilgisayar biliminde kullanılan temel terminolojileri anlama
P.2.25) Bilgisayarlı görmede temel metodları anlama
P.2.26) Öğrenciler üst düzey programlama dilleri kavramları, maliyetleri ve sınırlamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur
P.2.27) Mekatronik sistemlerde algılayıcı (sensör) uygulaması yapabilme
P.2.28) Mekatronik sistemlerde eyleyici (aktüatör) uygulaması yapabilme
P.2.29) Analog sinyal şekillendirmeyi bilme
P.2.30) Sayısal sinyal şekillendirmeyi bilme
P.2.31) Süreç (Proses) kontrolün esaslarını bilme
P.2.32) Sensörlerin karakteristiklerini bilme
P.2.33) Termal sensörlerin teknik özelliklerini bilme
P.2.34) RTD Termal sensörlü sistem analizi yapabilme
P.2.35) Isılçift (termokupl) termal sensörlü sistem analizi yapabilme
P.2.36) Mekanik sensörlü sistem özelliklerini bilme
P.2.37) LVDT sistem analizi yapabilme
P.2.38) Optik sensörlü sistem analizi yapabilme
P.2.39) Mantık tasarımı esaslarını bilme
P.2.40) Örnekleme esaslarını bilme
P.2.41) Mühendislik problemlerini tanımlayabilme ve çözümler önerebilme becerisi
P.2.42) Programlanabilir mantık dizileri tasarımını bilme
P.2.43) Temel devre elemanlarını tanıma
P.2.44) Doğru Akım Devre Analiz devre çözümünde kullanılan yöntemleri bilme
P.2.45) Birinci ve ikinci dereceden devrelerin analizini yapabilme
P.2.46) Alternatif Akım Devre analizi yapabilme
P.2.47) Güç hesaplama yöntemlerini bilme
P.2.48) Doğrusal olmayan denklemlerin çözümünü yapabilir
P.2.49) Eğri uydurma yöntemlerini uygulayabilir
P.2.50) Sayısal integrasyon yöntemlerini uygulayabilir
P.2.51) Sayısal türev yöntemlerini uygulayabilir
P.2.52) Diferansiyel Denklemleri, çözüm yöntemlerini ve mühendislik uygulamalarını bilir
P.2.53) Millerin tasarımı ve seçimini bilir
P.2.54) Yatakların çeşitlerini, seçimini ve hesaplamalarını bilir
P.2.55) Dişli çeşitleri, seçimi ve gerekli hesaplamaları bilir
P3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
P.3.1) Gerçek zamanda kontrol etme becerisi kazanır
P.3.2) Sistematik tasarımın prensiplerini ve güncel örneklerini bilir
P.3.3) Endüstriyel robotların kinematik ve dinamik analizlerini yapar
P.3.4) Mekatronik sistemler için akıllı kontrol algoritmaları geliştirir
P.3.5) Akıllı mekatronik sistemlerin fiziksel sistem modelleme ve gerçek zamanlı uygulamaları hakkında güncel bilgilere sahip olur
P.3.6) Ubuntu Operatörüne Giriş
P.3.7) Gömülü sistemleri anlama
P.3.8) Matlab'da Görüntü İşleme ve Bilgisayarlı görme araç kutusunu kullanmayı öğrenme
P.3.9) Mekatronik sistem tasarımı yapabilme
P.3.10) Elektronik ve mekanik sistem bütünleştirmesini yapabilme
P.3.11) Kontrolcü modlarını analiz etme
P.3.12) Elektrik ve mekanik sistemleri modelleme becerisi
P.3.13) Sensör Teknolojilerinin ayrıntılarının öğrenilmesi
P.3.14) Gelişmiş proje için mikrodenetleyici programlayabilme
P.3.15) Bir mekatronik sistem tasarlama, inşa etme ve uygulama becerisi
P4) Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
P.4.1) MATLAB veya Python programlama dilinde orta seviye bilgiye sahip olmak
P.4.2) Mekatronik sistemlerinde kullanılan elektrik ve elektronik bileşenleri bilme
P.4.3) Ardışıl devreleri tasarlayabilme
P.4.4) Kombinasyonel devrelerle ilgili uygulama yapabilme
P.4.5) Mekatronik elemanların sembollerini ve özelliklerini bilme
P.4.6) Temel Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.4.7) İleri Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.4.8) Temel Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.4.9) İleri Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.4.10) Statik sistemlerin dengesini ve kuvvetle ilişkilerini inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.4.11) Mekanizmaların ve Makinaların kinematik ve kinetik analizlerini yapar, mühendislik sistemlerine uygular
P.4.12) Dinamik sistemlerin hareketlerini ve kuvvetle ilişkilerini inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.4.13) Öğrenciler programlamanın üst düzeyde soyutlama tekniklerini bilir
P.4.14) Öğrenciler ileri yazılım geliştirme prensip, teknik ve en iyi uygulamalarına aşina olur
P.4.15) Öğrenciler programlama dili alanları ve amaçları hakkında bilgi sahibidir
P.4.16) Temel sistem modellemesini anlamak
P.4.17) Robot uygulaması yapabilme
P.4.18) Gömülü sistem geliştirebilme
P.4.19) Donanım tanımlama dili uygulaması yapabilme
P.4.20) PLC Ladder programını kullanarak farklı endüstriyel kontrol devreleri oluşturabilme
P.4.21) Solidworks kullanarak basit endüstriyel robotik kol tasarlama becerisi kazanır
P.4.22) Belirli bir endüstriyel uygulamayı gerçekleştirmek için tasarlanmış endüstriyel robotu programlama ve yürütme becerisi kazanır
P.4.23) Otonom robotların matematiksel modellerinin elde edebilme
P.4.24) Otonom robotlar için kontrol sistemleri tasarlayabilme
P.4.25) Otonom robot kontrol sistemlerini benzetim ortamlarında canlandırabilme
P.4.26) Bir programlama dili ile sayısal analiz yöntemlerini uygulayabilme becerisi
P.4.27) Python'da Robotlar için kod geliştirmek üzere ROS Python API'sini nasıl kullanacağınızı öğrenir
P.4.28) ROS ve robotları programlarken nasıl kullanıldığını öğrenir
P.4.29) Sanal ortamda programlamak ve test etmek için Robotik Simülasyon Araçları hakkında bilgi edinir
P.4.30) Makine tasarımlarının temel kavramlarını bilir
P.4.31) Millerin tasarımı ve seçimini bilir
P.4.32) Yatakların çeşitlerini, seçimini ve hesaplamalarını bilir
P.4.33) Dişli çeşitleri, seçimi ve gerekli hesaplamaları bilir
P5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Mekatronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
P.5.1) Yapay zekâ kavramını ve rasyonelliği anlayabilmek, yapay zekânın temel konularını ve amaçlarını tanımlayabilmek
P.5.2) Farklı problemlerin çözümü için yapay zeka yöntemlerini kullanabilme becerisi elde etmek
P.5.3) Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme
P.5.4) İleri Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.5.5) İleri Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.5.6) Kontrol sistemlerin modellenmesini ve kontrolcü tasarımlarını inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.5.7) Lineer sinyal ve sistemlerin zaman ve frekans uzayı gösterimini anlama
P.5.8) Gömülü yazılım programlama ve gerçek zamanlı programlama ilkelerini anlama
P.5.9) C programla dili ile gömülü mikro denetleyici programlama
P.5.10) Öğrenciler programlama dilleri sınıflarını bilir
P.5.11) Temel biyomedikal mühendisliği terimlerini bilme
P.5.12) Genel olarak kalbin çalışmasını bilme
P.5.13) Aksiyon potansiyelinin oluşma mekanizmasını bilme
P.5.14) Biyopotansiyellerin özelliklerini genel olarak bilme
P.5.15) Medikal elektronikte enstrümantasyonu genel olarak bilme
P.5.16) Medikal görüntüleme yöntemlerini genel olarak açıklayabilme
P.5.17) Veri toplama kartlarının genel özelliklerini bilme
P.5.18) Veri toplama kartları ile uygulama yapabilme
P.5.19) Deney tasarlama, deneyi uygulayabilme ve çıktıları analiz edebilme becerisi
P.5.20) Kapı seviyesinde FPGA kodlayabilme
P.5.21) Davranışsal FPGA kodlayabilme
P.5.22) FPGA uygulaması yapabilme
P.5.23) Temel nükleer fizik konularını bilme
P.5.24) Nükleer radyasyon kaynaklarını bilme
P.5.25) Nükleer radyasyon etkileşimlerini açıklayabilme
P.5.26) Nükleer radyasyon dedektörlerinin esaslarını bilme
P.5.27) Nükleer elektronik esaslarını bilme
P.5.28) Radyasyondan korunma esaslarını bilme
P.5.29) Aviyonik sistemlerin türleri ve çalışma prensiplerini bilme
P.5.30) Çarpışma uyarı sistemlerin çalışma prensibini bilme
P.5.31) Navigasyon sistemleri hakkında temel bilgiye sahip olma
P.5.32) Uçuş kontrol sisteminin elemanları hakkında bilgi sahibi olma
P.5.33) Farklı endüstriyel bileşen türlerini ve sembollerini anlama
P.5.34) Endüstriyel Kontrol devrelerinin temellerini anlama
P.5.35) Şematik diyagramları okuma ve oluşturma becerisi
P.5.36) Bağlantı şemaları oluşturma yeteneği
P.5.37) Farklı boyutlarda DC ve AC motorları kontrol edebilme
P.5.38) Farklı endüstriyel robot türlerini öğrenir
P.5.39) 3-DOF endüstriyel robotların kinematiğinin ve ters kinematiğinin derinlemesine hesaplanmasını öğrenir
P.5.40) Kol için doğru motorları seçme yöntemini öğrenir
P.5.41) Sıfırdan eksiksiz bir endüstriyel robot kolu tasarlama ve inşa etme yeteneği kazanır
P.5.42) Bilimsel bir yolculukla teorik bilgileri pratik endüstriyel gerçekliğe bağlar
P.5.43) Elektrik devre ölçümlerini yapabilme becerisi
P.5.44) Mühendislikte kullanılan temel ölçüm aletleri hakkında beceri sahibi olma
P6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
P.6.1) Takım halinde çalışabilme yeteneği kazanır
P.6.2) Endüstriyel problemler için robotik sistem programlayabilir
P.6.3) Verilen bir konu ile ilgili etkin sunum yapma ve rapor yazma becerisi kazanır
P.6.4) İleri Matematik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.6.5) İleri Fizik bilgi ve teoremlerini bilir, mühendislik alanına uygular
P.6.6) Kontrol sistemlerin modellenmesini ve kontrolcü tasarımlarını inceler, mühendislik sistemlerine uygular
P.6.7) C programlama dilinde yazma, derleme ve hata ayıklama
P.6.8) Gömülü sistem programlayarak (örn. ARDUINO) basit mekatronik sistemlerin geliştirilmesi
P.6.9) Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar
P.6.10) Endüstriyel problemler için çözüm üretebilme
P.6.11) Öğrenci fizik, kimya bilgilerini mühendisliğe uygular
P.6.12) Geleneksel üretim yöntemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur
P.6.13) Fabrikalarda gürültü kaynaklarının tespiti ve gürültü kontrolü yapabilir
P.6.14) Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi
P7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
P.7.1) Poster hazırlar ve sunar
P.7.2) Teknik rapor, sunum gibi teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme
P.7.3) Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir
P.7.4) Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
P.7.5) Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi
P.7.6) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir
P.7.7) Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur
P.7.8) Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir
P.7.9) En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder
P.7.10) Rapor, makale ve teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme
P.7.11) Bağımsız çalışma ve sorumluluk üstlenme becerisi
P.7.12) Takım halinde çalışabilme yeteneği
P8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
P.8.1) İletişim kurabilme, kendisini özgürce ifade edebilme ve yeni fikirler geliştirebilme becerisi
P.8.2) Mesleğini, kendi ve toplum menfaatleri için severek ve inanarak yapabilme becerisi
P.8.3) Meslek ahlakı kavramlarını, ilişkisini bilir. Çocuk gelişiminde etik ilkeleri bilir. İş Hayatında etik ve etik dışı konular bilir. Ahilik kavramını, ilkelerini, bileşenlerini, toplumsal yararlarını bilir
P.8.4) Yakın tarihimizi, Atatürk İlke ve İnkılâplarını, toplumumuzun gelişmesine katkılarını bilir
P.8.5) Ülkemizin jeopolitik durumunu, sosyal sorunlarını, fırsat ve tehditleri değerlendirebilir
P.8.6) Ulusal ve uluslar arası kültür zenginlikleri hakkında bilgi sahibi olur
P.8.7) Akademik bir metnin üretim süreçlerini bilir
P.8.8) Akademik bir metnin hangi aşamalardan geçerek (hazırlık, araştırma, paragraf/metin oluşturma) oluşturulduğunu bilir
P.8.9) Akademik bir paragraf oluşturulması aşamasında ihtiyacına göre uygun konuyu belirler
P.8.10) Akademik bir paragraf oluşturulması aşamasında ihtiyacına göre uygun amaç ve alt amaçları belirler
P.8.11) Akademik bir metin üretimi sırasında kullanılabilecek yeni fikirleri bulur ve üretir
P.8.12) Akademik bir metnin üretim süreçlerini bilir
P.8.13) Akademik bir metin üretimi için gerekli kaynakları bulur ve bir araya getirir
P.8.14) Türk dilini doğru kullanır ve sözel ve sözel olmayan yollarla kendini etkili bir şekilde ifade eder
P.8.15) Bilimsel kavramları ve bilimsel yazı hazırlama tekniklerini bilir ve uygular. Bilimsel araştırmada yer alması gereken aşamaları bilir ve tanımlar
P.8.16) Temel dil becerileri hakkında genel bilgi sahibi olur
P.8.17) Elde edilen bilgi ve becerileri eleştirme becerisi
P9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
P.9.1) Günlük yaşamda mekatronik mühendisliğinin yeri ile ilgili bilgi kazandırmak
P.9.2) Mekatronik mühendisliği eğitimi ile ilgili bilgi kazandırmak
P.9.3) Mesleki ve etik sorumluluk edinip, insanlık yararına çalışma yapabilme becerisi
P.9.4) Risk içeren ortamlarda gerekli analizleri yaparak tedbir almayı öğrenir
P.9.5) Çalışma ortamlarında kullanılan elektrikli ve elektriksiz el aletleriyle çalışmalarda iş güvenliği temel kurallarını analiz edebilecektir
P.9.6) Çalışma hayatında etik kavramını analiz edebilecektir
P.9.7) Makinalarda titreşim analizi ve gerekli titreşim yalıtımı için malzeme seçimi yapabilir
P10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
P.10.1) Zaman yönetimi yapabilme ve meslek gelişimini planlayabilme becerisi
P.10.2) Proje yönetimi, risk yönetimi gibi iş yaşamı pratikleri hakkında bilgili olma
P.10.3) İşletmelerde farklı makinalardan kaynaklanabilecek riskleri öğrenir
P.10.4) İş sağlığı ve güvenliğinde İsçi, işveren ve devletin görevlerini analiz edebilecektir
P.10.5) İşyeri sağlık ve güvenlik işaretlerini analiz edebilecektir
P.10.6) Geleneksel üretim yöntemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur
P.10.7) Üretimde kullanılan araç gereçleri tanır
P11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
P.11.1) İş güvenliği ile ilgili mevzuatı öğrenir
P.11.2) Öğrenciler mühendislik faaliyetlerinde iş güvenliğinin etkilerini öğrenir
P.11.3) İş güvenliği ve işçi sağlığı kavramlarını tanımlayabilir ve analiz edebilecektir
P.11.4) İş kazalarını ve çeşitlerini analiz edebilecektir
P.11.5) Meslek Hastalıkları ve korunma yollarını analiz edebilecektir
P.11.6) Ergonomiyi tanımlayabilecektir, İşyerindeki çalışma ortamlarını ergonomiye uyarlayabilecektir
P.11.7) İlk yardım kavramını bilecektir ve ilk yardımda uygulanacak kuralları analiz edebilecektir
P.11.8) Yangın, Patlama, sabotaj ve doğal afetlerde güvenlik önlemlerini analiz edebilecektir
P.11.9) Kaldırma ve taşıma makinalarında iş güvenliği kurallarını analiz edebilecektir
P.11.10) Bakım ve onarımlarda iş güvenlik kurallarını analiz edebilecektir
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)