Mekatronik Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900002 | Atatürk İlke ve İnkılapları Tarihi II | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yakınçağda Avrupa, Osmanlı Devletinin dağılma süreci, Kurtuluş Savaşı.
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 dersini genel amaçlarına uygun olarak öğrencilerle paylaşmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 5 |
P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir | P.7.3 | 5 |
Ö2 | Yakın tarihimizi, Atatürk İlke ve İnkılâplarını, toplumumuzun gelişmesine katkılarını bilir | P.8.4 | 1 |
Ö3 | Ülkemizin jeopolitik durumunu, sosyal sorunlarını, fırsat ve tehditleri değerlendirebilir | P.8.5 | 1 |
Ö4 | Ulusal ve uluslar arası kültür zenginlikleri hakkında bilgi sahibi olur | P.8.6 | 1 |
Ö5 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir | P.7.4 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kavramlar ve Osmanlı Devleti'nin temel dinamikleri. |
2 | Osmanlı Klasik döneminde toplum yapısı. |
3 | Avrupa Gelişmeleri, Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilali |
4 | Yeni Osmanlılar, Tanzimat ve Islahat Fermanları ve İttihat ve Terakki Cemiyeti |
5 | I.ve II. Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp ve Balkan muharebeleri |
6 | I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi |
7 | Wilson Prensipleri, Paris Konferansı |
8 | Millî Mücadele'ye Hazırlık Dönemi |
9 | Mitingler ve Kongreler |
10 | Meclis-i Mebusanın Açılışı ve Misak-ı Milli |
11 | TBMM'nin Açılışı ve Teşkilat-ı Esasiye Kanunu |
12 | Doğu ve Batı cephesinde askeri harekatlar |
13 | Millî Mücadele devresinde yapılan Antlaşmalar |
14 | Lozan Antlaşması ve Cumhuriyet'in ilanı. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, 2016, Konya; M. Kemal Atatürk, Nutuk, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P7 | P8 |
---|---|---|---|
Ö1 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir | 5 | - |
Ö2 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir | 5 | - |
Ö3 | Yakın tarihimizi, Atatürk İlke ve İnkılâplarını, toplumumuzun gelişmesine katkılarını bilir | - | 5 |
Ö4 | Ülkemizin jeopolitik durumunu, sosyal sorunlarını, fırsat ve tehditleri değerlendirebilir | - | 5 |
Ö5 | Ulusal ve uluslar arası kültür zenginlikleri hakkında bilgi sahibi olur | - | 5 |