İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Mekatronik Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99600008 Disiplinlerarası Proje 3 Bahar 6 0+2+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Proje
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Adem YILMAZ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Çeşitli mühendislik disiplinlerindeki öğrencileri bir konu beraber çalışır, rapor hazırlar ve sunar
Dersin Amacı
Farklı disiplerin bir konu hakkında birlikte çalışmalarının sağlanması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 5
P7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar P.6.9 7
Ö2 Poster hazırlar ve sunar P.7.1 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Mekatronik Mühendisliği öğrenci gruplarının oluşturulması
2 Farklı disiplinlerdeki öğrencilerin gruplandırılması
3 Ortak konu belirlenmesi için toplantı
4 Ortak konu belirlenmesi için toplantı
5 Belirlenen konu ile ilgili çalışma
6 Belirlenen konu ile ilgili çalışma
7 Belirlenen konu ile ilgili çalışma
8 Belirlenen konu ile ilgili çalışma
9 Belirlenen konu ile ilgili çalışma
10 Konu hakkında ortak rapor hazırlanması
11 Konu hakkında ortak rapor hazırlanması
12 Konu hakkında ortak rapor hazırlanması
13 Konu ile ilgili poster hazırlanması
14 Konu ile ilgili sunum yapılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ders Notları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 100 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 2 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 1 30 30
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 58
Toplam Yük / 30 1,93
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6 P7
Ö1 Bir mühendislik problemi hakkında farklı disiplinlerle çalışır, problemin çözümüne yönelik rapor hazırlar 5 -
Ö2 Poster hazırlar ve sunar - 5